Avatar billede lasse52 Nybegynder
28. januar 2003 - 19:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win2000 med tomt skrivebord

Hej
Jeg står med en win2000, der tilsyneladende starter op ganske normalt. Men efter loginboxen og meddelelsen om, at nu indlæses personlige indstillinger, stopper maskinen. Der er intet på skærmen, hverken ikoner eller processlinie.
Jeg tænkte, at det var forkert valgt skærmkort, men opstart i vgamode giver ikke et andet resultat.
Fejlsikret opstart giver blot et sort skærm stadig uden ikoner eller processlinie.
Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men vil naturligvis gerne bevare data.
Kan jeg fixe noget ved hjælp af bootdisketter, eller er det bedste en geninstallation af Win?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. januar 2003 - 20:14 #1
du kan starte win2k installation og lave en reparation...men måske det blot er din brugeprofil den er gal med...prøv at logge på som admin eller opret ny bruger
Avatar billede lasse52 Nybegynder
28. januar 2003 - 21:18 #2
riversen> Jeg tror du har ret i, at det er profilen, der er i smadder. Der er blot det ved det, at det er admin'en jeg loggede på med. Så hvordan kan jeg lave en ny profil - i loginboxen??
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 21:19 #3
Har du prøvet:
Start->Kør SFC /scannow ?
Avatar billede lasse52 Nybegynder
28. januar 2003 - 21:22 #4
fromsej> Kør - forklar lige!! fra bootdisk el. hva'? jeg har jo ikke noget på skrivebordet.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 21:26 #5
Sorry , min fejl min indbyggede HD trænger til en defragmentering.
Der er nok kun repair der kan hjælpe dig.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 21:27 #6
Men tag lige et virustjek først.
Hent 2 disketter her:
http://www.avirus.dk/avirus.htm  - Antivirus kører i DOS
Avatar billede lasse52 Nybegynder
28. januar 2003 - 22:32 #7
Jeg elsker sådan nogle 1-2-3-forklaringer. Tak for det. Jeg går videre med det i morgen.
Dog lige et enkelt tillægsspørgsmål: "...boote op på din Windows XP/2000 CD" kan man uden videre installere XP oven i Win2000?? Og skulle det have nogle fordele?
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2003 - 22:37 #8
Det er fordi vejledningen er ens for XP og 2000.
Det andet har jeg ingen erfaring med , eller anelse om.
Men tjek lige for virus først.
Avatar billede neoman Novice
02. februar 2003 - 14:18 #9
har du løst dit problem ? jeg havde et lignende problem engang ved nyinstallation af WIn2000. Hvis du har et ikke gængs motherboard og kører med et AGP-grafik kort, og W2K IKKE har en indbygget driver til agp på bundkortet, så får du en sort skærm. Jeg brugte et gammelt PCI grafikkort, installerede bundkortets AGP driver, satte det nye AGP kort i, og så kørte det:)
Avatar billede lasse52 Nybegynder
02. februar 2003 - 15:12 #10
>neoman Nej, jeg har ikke fået løst problemet endnu. Det opstod fejl på CD-drevet. Det skal jeg lige have liv i igen, men det bliver først i løbet af næste uge. Manden savner forståeligt nok sin maskine og er ikke helt tilfreds med min indstats, men jeg har osse et arbejde der skal passes, så....
I skal nok høre fra mig når jeg er nået længere.
Avatar billede lasse52 Nybegynder
03. februar 2003 - 11:16 #11
Jeg fik reddet installationen ved at følge din anvisning, fromsej. Dog drillede CD-drevet og der var filer, der ikke kunne kopieres. Så installationen gik i stå. Men der var dog indlæst så meget, at systemet nu virker igen.
Fromsej lav lige et svar så du kan få dine point
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2003 - 15:59 #12
Svar.*S*
Jeg håber du får det sidste til at virke.
Avatar billede lasse52 Nybegynder
10. februar 2003 - 20:22 #13
Hej undskyld forsinkelsen, men du ved min syge bedstemor og .......
Pc'en kører fint nu
Vh
Lasse
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2003 - 20:25 #14
Tak for points.*S*
Det er godt den kører fint igen.