Avatar billede radiohead Nybegynder
27. januar 2003 - 00:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kazaa, Imesh og så videre

Jeg ville bare lige høre om der er hold i rygterne omkring kazaa o.l programmer. Jeg har nu set flere folk på nettet tale om "Den store stygge ulv".

Bla. http://www.eksperten.dk/spm/309924
Avatar billede fckomodo Nybegynder
27. januar 2003 - 01:17 #1
Slap nu af.....
Hvorfor starter folk rygter som dette!!!
Avatar billede radiohead Nybegynder
27. januar 2003 - 01:19 #2
fckomodo... Det er altså et rygte?
Avatar billede fckomodo Nybegynder
27. januar 2003 - 01:24 #3
Prøv at tænk over det:
Hvad for tdc ud af at lave en aftale med Kazaa, og hvad for politiet ud af det!
Det er kun APG som tager sig af Ulovlige filer på nettet.
Og hvorfor skal lave en aftale hvor de kan miste kunder!, fatter minus!
det næste rygte bliver nok at Apg for Satelit så de kan se hvad folk lave, måske ansætter de 50 - 200 nye undercover Agenter som tjekker hvad du spiser og laver!!!!.
Det er intet seriøst i det rygte!

/komodo
Avatar billede ducks Nybegynder
27. januar 2003 - 01:45 #4
... desuden stod der vidst noget i avisen den anden dag, om at APG kun sagsøger private hvis de har urimeligt meget. Men det er kun ulovlige ting de er ude efter, altså alle dem med ulovlige ting er nervøse, de andre er ik'! ;)
Avatar billede web1648 Nybegynder
27. januar 2003 - 02:08 #5
hvis der ikke af noget i de rygter, eller at de ikke må få udlavet ip og tarfik hvordan kan det så være man hele tiden høre om en der er blevet taget i at bruge kazaa???
Avatar billede cnr Nybegynder
27. januar 2003 - 11:24 #6
Fordi APG for nylig vha. en dommerkendelse fik diverse ISP'er til at udelevere navne bag nogle danske IP-nummer som man havde opdaget udvekslede ulovligt materiale.

Dvs. at hvis APG går ind på kazaa og finder en person som udveksler mange ulovlige filer, og har et dansk IP-nummer, vil de kunne sagsøge personen. Det nye er at de har udtalt at de kun vil forfølge grove sager, så en bruger der har et par gamle Eddie Skoller nummere liggende, behøves ikke at frygte noget.
Avatar billede web1648 Nybegynder
27. januar 2003 - 20:16 #7
hmm næsten alle der bruger kazaa har eller henter ulovlige ting... men hvordan ser APG at det er en dansk ip hvis de ikke har en altale med teledanmark??
Avatar billede cnr Nybegynder
27. januar 2003 - 21:49 #8
Fordi diverse ISP'er får tildelt et sæt af IP-nummer, og det sæt er offentlig kendt. Der findes steder på internettet hvor man kan identificer hvilken udbyder et ip-nummer kommer fra. Lige så snart at de ser et IP-nummer der ligger inden for et bestemt udbyders interval, ved de hvem de skal henvende sig til for at finde privatpersonen der står bag.