Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
24. januar 2003 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reset

Jeg er ved at lave en webside, hvor man kan foretage en søgning ved at udfylde flere felter.
Det skal være muligt at tømme søgefelterne. Dertil har jeg en knap jeg kalder Reset. Men det lyder jo meget udansk. Ryd felter, slet felter smager ligesom forkert. (måske fordi jeg er vant til reset.
Har noget et bud på gode danske ord, der kan bruges istedet for reset.
bodil
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. januar 2003 - 14:40 #1
Nulstil bruger jeg altid
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. januar 2003 - 14:52 #2
'slet alt'

Der er også dem der påstår at det er fjoget overhovedet at have sådan en knap. For det er jo faktisk ekstremt sjældent nogen ønsker at slette ALT hvad der står i den formular de er igang med at udfylde.

Overvej med din formular hvor tit du tror dine brugere har behov for det.

mvh JakobA
Avatar billede mckring Nybegynder
24. januar 2003 - 15:54 #3
I den slags situationer, er der en række nyttige links her.

I øvrigt vil jeg bakke op om Nulstil. Computerforskrækkede folk kan ikke lide slet alt, men tør måske at vælge nulstil.

http://www.kryds.dk/
http://europa.eu.int/eurodicautom/login.jsp
http://www.it-leksikon.dk/
Avatar billede izemate Nybegynder
24. januar 2003 - 19:15 #4
Jeg ville også klart bruge 'Nulstil' da jeg mener at selt alt er lige et "overdrevet" men det er jo min smag!

<\\izemate
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
09. februar 2003 - 18:08 #5
Tak
Jeg har fjernet reset-knapperne, og takker jakoba for ideen.
bodil