Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder "Latiner kvarter" ???

Jeg har i flere byer hørt udtrykket i latiner kvarteret, men hvad er et latiner kvater ??
Et sted med folk fra latin amerika som taler latin ??
Nej ærligt jeg ville gere høre hvad det betyder !
Avatar billede kentoix Nybegynder
23. januar 2003 - 13:17 #1
Ja det er ligesom de i har i USA noget der hedder Little China og Little Italy hvor mange af den "slags" har bosat sig.

Jeg mener at når man er latinamerikaner kommer man fra spansk eller mexikansk herkomst. Jennifer Lopez er latin amerikaner og hendes forældre kommer vidst nok fra enten spanien eller mexico ...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 13:18 #2
Det er et kvarter hvor der er brosten på gaderne og husene sjældent overstiger 2 etager. Det er gamle huse, fx downtown Århus (hvis man kan kalde det dét...!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 13:20 #3
kentoix >>
Der er sgu ikke mange i latinerkvarteret i Århus der er af "latiner"-afstamning :o)
Avatar billede arnvig Nybegynder
23. januar 2003 - 13:21 #4
Pisserenden nord for Strøget er kendt som et latinerkvarter med en bohemianagtig stemning og billigere cafeer
Avatar billede arnvig Nybegynder
23. januar 2003 - 13:22 #5
Prøv at søge google på "Latinerkvarter" så for du en masse hits at kigge på (men igen egentlig definition)
Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:40 #6
Jeg oprettede faktisk sp. da jeg så en "smart" kok omtale latiner kvarteret i Århus *GG*
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 13:42 #7
hvem? hvorfra?
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. januar 2003 - 13:43 #8
"Pisserenden nord for Strøget"... den burde hedde latriner-kvarteret så :D
Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:44 #9
Men ok det lyder jo smart !!
Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:49 #10
criterius> det var en indehaver af en lille fransk rest. i århus, som jeg så i tv for nogle dage side.
og så var det bare at det slog mig, hvordan deffiner man et latiner kvarter ?, hvorfor er der så mange der gruger det ! ja littel china er da til at forstå !!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 13:54 #11
Tror bare det er betegnelsen for den type kvarter jeg beskriver længere oppe...
Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:56 #12
Du mener at deef. på et latiner kvater er "et kvarter hvor der er brosten på gaderne og husene sjældent overstiger 2 etager. Det er gamle huse"

Så er Ribe et latier kvarter nogle steder, fx..??
Avatar billede fetmule Nybegynder
23. januar 2003 - 13:58 #13
OK men hvorfor bruger man udtrykket "latiner kvater" ? hvor kommer det fra ?
Avatar billede kentoix Nybegynder
23. januar 2003 - 13:58 #14
Ja så er der mange latiner kvaterer ... jeg holder på min forklarering ... ellers send den til netprofesser eller hvad den hedder ... :))))
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 14:07 #15
nej, jeg mener det er et ord der har været brugt i lang tid, i århus bruges det ligeså meget til markedsføring af den del af byen.

HVor det kommer fra ved jeg ikke, men mit bedste bud er som arnvig også skriver, at det har den dér boheme-stil (bla. det brolagte gader og lave huse) over sig. Ligesom de smalle gader og stræder i fx spanien og italien (hence the name "latinerkvarter")
Avatar billede nfrank Nybegynder
23. januar 2003 - 15:15 #16
Et latinerkvarter er et sted hvor det er (eller oprindeligt var) billigt at bo for studerende. Det ældste sted jeg kender udtrykket fra er Paris, hvor Quartier Latin er omkring Sorbonne på venstre bred.

Og da studerende - i hvert fald i 1800-tallet - lærte latin så.....

Nu betyder det den mere lurvede del af byen, selvom den flere steder er ved at være mondæn.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 15:17 #17
århus fx :o)
Avatar billede arnvig Nybegynder
20. februar 2003 - 10:40 #18
Kunne du bruge svarene ?
Avatar billede fetmule Nybegynder
20. februar 2003 - 11:59 #19
Det har været alletiders med de svar !!!!