Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
22. januar 2003 - 20:51 Der er 15 kommentarer

Vi overskrider vores trafikgrænse...

Vi (min husstand) har i denne måned overskredet vores trafikgrænse med adskillige hundrede Mb.

Hos Stofanet har man som standard 5 Gb. , men man kan forhøje dette med 250 Mb. for 25 kr. , hvilket vi har gjort 4 gange i denne måned.

Dette er meget dyrt, og vi har derfor ikke haft Kazaa åbent, og samtidigt undgået at downloade filer på andre måder. Alligevel har vi brugt ca. 250 MB. på halvandet døgn !!!

Det vil sige 250 Mb. på almindeligt surfen og email.

Jeg er bange for, der ligger et eller andet skjult program med snablen dybt nede i Internettets brønd og på denne måde bruger trafik.

Kan det passe, at der findes den slags programmer, der bruger trafik uden man ved det ?
Avatar billede dennism Nybegynder
22. januar 2003 - 20:53 #1
Kør dette program (ad-ware):
http://download.com.com/3000-2094-10121984.html?tag=lst-0-3

Det kan muligvis hjælpe dig!
Avatar billede casualty Nybegynder
22. januar 2003 - 20:54 #2
Man skal tænke på at hvis man streamer film/musik online(hører musik/ser film), så går det stærkt...Ligeledes hvis man ser flashfilm(.swf)...
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 20:57 #3
Det kunne måske være smart at prøve at installere en firewall - det kunne være den kan bremse noget..

Hvis du er lidt nørdet kan du prøve at installere en packetsniffer og dermed holde øje med indholdet af de pakker som du sender ud på Internettet (hvem modtager er osv.)..
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
22. januar 2003 - 20:58 #4
casualty > Hvad vil du tro, det bruger, hvis jeg hører P3 over Nettet ?
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
22. januar 2003 - 21:03 #5
soreno > Hvilken packetsniffer vil du anbefale ? Og er det MEGET svært at bruge ? Lidt nørdet er man vel altid ;)
Avatar billede casualty Nybegynder
22. januar 2003 - 21:04 #6
Det er rigeligt til at hive 250 Mb på halvandet døgn....Det er helt sikkert grunden...Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du hører...
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 21:05 #7
Hvis du lytter med 64Kbps så er det:
8KB pr sekund.
480KB pr minut.
28800KB pr time --> 28.8MB
691.2MB pr. døgn.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
27. januar 2003 - 13:46 #8
Som "dennism" også skriver brug ad-ware !!!.

Jeg har også stofa, og der er ikke noget program, som stikker langt ned.

Men hvis du har XP er det fordi, at XP i sig selv kan finde på at hugge op til 10% af din hastighed.

jeg bruger XP-antispy. Den finder du her: http://www.xp-antispy.de/.

Den fri gør din hastighed så du får hurtigere internet !!!, samt ikke alt det skide overvågning.
Avatar billede sefnyr Nybegynder
04. februar 2003 - 20:33 #9
Istedet for at forhøje med kun 250Mb så bare skrug den godt op for du betaler alligevel kun for det du bruger.

Hvis du er nervøs for virus og lignende programmer så brug ad-aware som der er forslået. Det kan måske også være en ide lige at scanne din pc for virus med http://www.virus112.com de har en super online virus scan.

Men mit bud på forbruget er online radio streaming.
Avatar billede simon_la Nybegynder
04. februar 2003 - 23:41 #10
http://www.stofa.dk -> StofaNet -> StofaNet FlatRate :)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
18. maj 2003 - 11:46 #11
Du er sikkert på ICQ og andre programmer, spiller over nettet, henter billeder og andre krævende ting...
Prøv at gå lidt ned i tid på det så henter i nok ikke så meget på halvandet døgn :)

Eller hent SpyBot på http://beam.to/spybotsd

Det bruger jeg og det er rigtig godt
Avatar billede casualty Nybegynder
05. juni 2003 - 19:22 #12
Har du fået svar nu?
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
10. november 2003 - 19:45 #13
Jeg er ikke sikker, men selvom du ikke har Kazaa åbent, kan andre vel stadig uploade?
Avatar billede casualty Nybegynder
10. november 2003 - 21:28 #14
Det er ikke rigtigt....Man kan sige at Kazaa danner en tunnel imellem dine filer og alle andre der bruger kazaa. Når kazaa er lukket er tunellen lukket.
Mvh Casualty
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
30. november 2003 - 21:12 #15
hmm... LUKKETID??!?!?