Avatar billede duca Nybegynder
22. januar 2003 - 11:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samba og brugere

Hej !

Er der muligt at få samba til at bruge de bruger og deres password der ligger på systemet i forvejen, således at jeg ikke også skal oprette dem med smbpasswd -a burgernavn?

Mvh

Duca
Avatar billede alsaraf Nybegynder
22. januar 2003 - 22:01 #1
Du kan godt bruge de samme bruger som du har i linux, men du skal tilføje kum deres password med komandoen ( smbpasswd bruge )
du skal skrive:
#cat /etc/passwd | /usr/bin/mksmbpasswd.sh > /etc/samba/smbpasswd
Avatar billede duca Nybegynder
23. januar 2003 - 09:29 #2
ok, det tolker jeg som at man ikke udmiddelbart kan få samba til at bruge Unix brugerne direkte, men ok, man kan selvfølgelig køre det forslag som cron en gang i timen! - P.s kan du ikke lige gi' et svar så du kan få nogle point
Avatar billede duca Nybegynder
27. august 2003 - 15:23 #3
stopper spørgsmålet