Avatar billede syncmaster Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:53 Der er 11 kommentarer

Regions kode til DVD

Jeg mangler et sted hvor jeg kan finde en crackfil til mit Creative Encore DVD-drev således at jeg kan se både Reg.1 og Reg.2,
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 00:14 #1
Er det ikke ulovligt???
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2000 - 00:41 #2
Jo vist er det ulovligt, men det er jo ikke sikkert at det er som man kunne se det. Regionskoderne er vist nok til, for at begrænse at film kan ses før end de må i specielle kontinenter. Men i pricippet er det jo ikke ulovligt at se en film der er indkøbt i USA, efter den er udkommet i Danmark ???

-Grunken

P.S, men da jeg ikke helt har fundet ud af de helt klare regler her på eksperten, vil jeg da gerne have dem at vide, jeg forstår godt at man ikke må linke til warez-sites !!!, men det er vel op til folks moral om de vil misbruge ting de får at vide her, og alle gængse DVD-drevsfabrikanter har da lavet en regionsdimmer til deres DREV, og det er da tilgængeligt på fuldt kommercielle sites.

Man kunne Jo forsætte med ting som DIVX, MP3 o.s.v.

Jeg ved godt man ikke må opfordre til lovbrud, men helt ærligt hvor hellig skal eksperten være ???
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2000 - 00:46 #3
Forresten kunne jeg jo lige give et eksempel

http://www.sandberg.net > support > download > DVD-kit
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 01:03 #4
Tager direkte fra reglerne:

\"Eksperten.dk skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for informationer, der kan bruges til ulovlige formål. \"

Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2000 - 01:11 #5
Jepper det kan jeg da god selv læse...!

Men hvad er information der kan bruges til ulovlige formål ?, ud for os selv kan vi jo kun selv vurdere om man vil bruge det til noget ulovligt eller ej....!

Og alt software kan vel i pricippet bruges til noget ulovligt ! win9x-2k kan af spille divx,mp3, og sågar DVD. hvor regionerne er ændrede.

så altså er mediaplayer & winamp ikke legalt ???
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 01:23 #6
det er rigtigt nok at det kan bruges til lovlige formål... og selvfølgelig er de lovlige... men når man søger en \"crack\" til noget er det somregel med ulovligt formål!jeg kan godt gå med til det så længe det er til et lovligt formål - men her på stedet må det  vel stadig næsten gå ind under \"pirat-software\"
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2000 - 01:32 #7
Soze ;-)

godt jeg løb lige tør for argumenter NU....
men vi blev da næsten enige ?

Tak for en god gang \"tekst\"huggeri.

og til syncmaster.

du skal undlade at kalde det for cracks *G*
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 01:38 #8
:o)
Avatar billede bri Nybegynder
02. november 2000 - 20:31 #9
FYI: Det er ifølge dansk locgivning IKKE ulovligt at modificere sit drev så regionsbregrænsningen fjernes.

Det er jo din hardware så selvfølgelig må du modificere den helt som du lyster. Ellers ville firmaer som f.eks Laserdisken jo nok være i politiets søgelys og/eller lukket for bestandig.

Og det er heller ikke ulovligt hverken at importere eller købe/sælge DVD-film fra andre regioner.

At det ikke passser de store film- og distributionsselskaber er en helt anden sag. Men hvvis de virkelig troede på at de ville kunne vinde en eventuel retssag her i Europa ville de forlængst have sagsøgt de fleste DVD-onlinebutikker langt ind i h.....e :-)

Og til SyncMaster ... kig på følgende URL :

<http://www.7thzone.com/cgi-bin/page.cgi?id_page=creative>

hvor der er beskrivelser af de enkelte modeller fra Creative samt om de kan laves \'regionsfri\'.
Avatar billede mo-bo Nybegynder
09. november 2000 - 15:11 #10
<syncmaster>
her finder du programmet der kan skifte reg.koderne, samt et masse andet.

http://www.visualdomain.net/

Du skal købe programmet. . . . . :-)

Men, men.........e-mail???
Avatar billede clas Nybegynder
10. november 2000 - 09:03 #11
For at komme tilbage til det, det drejer sig om, så findes der et program, der hedder DVD-Genie. Med det kan du fjerne koderne på filmen. Hvis ikke du kan finde det selv, kan du lægge din email-adresse, så kan vi måske finde ud af noget.