Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
22. januar 2003 - 08:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

søgning i datagrid

Jeg har et datagrid med data.
Jeg kan se at det er muligt at sortere, opdatere og editere mine data fra en række i selve mit datagrid. Men kan jeg også tilføje en række med søgekriterier i mit datagrid. Så når jeg skriver Jensen, bliver kun folk med navnet jensen vist ? Hvis det er muligt, vil jeg gerne ha' et tip om hvordan jeg kan gøre det.
bodil
Avatar billede burningice Nybegynder
22. januar 2003 - 09:19 #1
jo, det kan man godt... eneste forudsætning er at du bruger et dataview som datasource til dit grid, men det går jeg ud fra du gør, siden du kan sortere :)

ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpguidenf/html/cpconsearchingdataview.htm
dette eksempel viser hvordan man kan finde enkelte rows der opfylder søgekriteriet.

ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpref/html/frlrfsystemdatadataviewclassrowfiltertopic.htm
dette eksempel viser hvordan at du kan påføre et filter på dit dataview FØR du binder det til dit datagrid.

Sig endelig til hvis du skal have mere hjælp :)
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
27. januar 2003 - 09:32 #2
Cyperfessor
Ka'et passe at når jeg ser de eksempler du henviser til, så findes søgefelterne ovenover resultatet af søgningen. Det jeg gerne vil ha' er at søgefelterne er integreret i mit datagrid. Næsten på samme måde som man kan integrere rediger og slet deri. Altså så at første linie i mit datagrid er tomme søgefelter, som man kan skrive sine søgekriterier i.
bodil
Avatar billede burningice Nybegynder
27. januar 2003 - 23:08 #3
bodil_bruun>> det skal nok passe... jeg har selv haft mange problemer med at tilføje søgefelter til mit grid.. eller, nej.. det er ikke svært at tilføje dem, men jeg har aldrig kunne få fat i de data'er man skriver i tekstboksene, så derfor har jeg selv smidt mine søgefelter udenfor datagriddet... jeg bruger forresten selv det med at filtrere ens dataview, så det virker fint nok :)
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
14. november 2003 - 21:09 #4
det lykkedes aldrig - har helt glemt hvad jeg skulle bruge det til