Avatar billede magnusm Nybegynder
19. januar 2003 - 12:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

HJÆÆÆLP!!!

Hej

Min kæreste har sidet og lavet flere timers arbejde hvorefter hun kommer til at overskrive hele stilen med en blank side. Så nu er hendes dokument helt blankt og jorden er ved at gå under for hende :)
Mit spørgsmål lyder så: er der mulighed for at finde det gamle dokument frem igen? findes der ikke nogen temp filer som word smider et eller andet sted hen... jeg har tidligere brugt nogle programmer som finder gamle/slettede filer på harddisken, men kan det bruges når det er den samme fil der er gemt i?

Håber i kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Magnus
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 12:21 #1
Prøv at kig i:
Tools -> Options -> File Locations -> AutoRecover Files

Det er så for den engelske version af Word...
Avatar billede jkrons Professor
19. januar 2003 - 12:28 #2
Hvis hun har gemt aktivt, efter at den blanke side kom ind, er det sikkert svært, men prøv at sætte stifinderen til at vise skjulte filer. Søg så på hele harddisken efter filer, der hedder noget med

~wrl*.*

Er der nogen som er fra nogenlunde det tidspunkt, hvor hun arbejdede med filen, kan I måske være heldige at kunne åbne dem og finde indholdet her, men der er ingen garanti.
Avatar billede magnusm Nybegynder
19. januar 2003 - 12:31 #3
tak for det hurtige svar, men mappen autorecover files er tom :( ligger kun en undermappe som hedder STARTUP som også er tom :(
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. januar 2003 - 12:31 #4
under "rediger" er der nogle "fortryd" funktioner. jeg ved ikke om de kan gå langt nok tilbage for hende.
Avatar billede magnusm Nybegynder
19. januar 2003 - 12:33 #5
oki - jeg prøver lige som du siger... men hvad med muigheden for at finde slettet filer frem - tror i der er en mulighed for at bruge sådan et? har brugt det før til at finde slettet filer på en formateret HD.
Avatar billede jkrons Professor
19. januar 2003 - 12:34 #6
Er der ikke gemt aktivt efter at den blanke side kom ind, er det muligt at åbne dokumentet igen, mens det stadig er åbent En del vil sikkert gå tabt, men en del vil blive genskabt.
Avatar billede jkrons Professor
19. januar 2003 - 12:34 #7
magnumsm-> Dit problem er, at filen jo ikke er slettet. Den er bare ændret. Derfor vil et sådant program næppe hjælpe.
Avatar billede kol Nybegynder
19. januar 2003 - 12:35 #8
Jeg er bange for, at ulykken er sket!
Når man bevidst overskriver, vil Word ikke opfatte det som utilsiget, men accepterer brugerens valg.
Vi har alle prøvet det undervejs.
En ringe trøst, men husk nu: TFK  (tænk før klik).

Hilsen KOL
Avatar billede magnusm Nybegynder
19. januar 2003 - 12:47 #9
Tak for de gode forslag. Der er nok ikke meget at gøre :( den med at søge på  ~*.wrl var nok det bedste bud, men computeren har været slukket siden hun dummede sig, så wrl filerne er nok forsvundet.... jeg delere pointene ud.
Avatar billede jkrons Professor
19. januar 2003 - 12:49 #10
Ok! Tak alligevel!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. januar 2003 - 00:55 #11
Lidt hjælp til din kæreste til en anden gang. Hvis hun kommer til at overskrive alt og står med en blank side kan hun bare fortryde inden hun gemmer siden ved hjælp af genvejstasten CTRL + Z. Mange glemmer i fustration dette lille men uhyggelige skikre kneb.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 10:30 #12
Sidst men ikke mindst, husk at aktivere autosave funktionen  :-)

Tools -> Options -> Save
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
20. marts 2003 - 23:04 #13
Jeg kom en gang til at lave samme nummer for min mor. Hun havde tæt-skrevet 43 sider, i 14 dage. Vi manglede sidetallene, og kommer til at erstatte dokumentet.

Det måtte skrives om... ;(