Avatar billede grabbing Nybegynder
14. januar 2003 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruge Exchange konto under Red Hat

Hej Eksperter,

Jeg sidder på et M$ firmanetværk med en Exchange 2000 server til post, kalender osv. Nu er det bare sådan at jeg foretrækker at arbejde i Linux og vil derfor gerne kunne se mine Exchange data her.

Jeg har prøvet Evolution (den "medfødte" i RH 8.0) hvor jeg har valgt IMAP som servertype. Posten kører nogenlunde (der er vist noget med at jeg kun får intern post) men jeg kan hverken få adgang til kalender eller opgaver.

Jeg smuttede så ind på www.ximian.org og så til min rædsel at de siger jeg skal KØBE en Exchange Connector for $69,- for at få det til at virke.

Der må være en anden måde/andet program der kan bruges. Det eneste krav jeg har er, at funktionaliteten er som i M$ Outlook.

Help please.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
14. januar 2003 - 14:43 #1
Det bedste svar er nok at bruge Outlook Web Access. Men det kræver at det er installeret og at du har adgang til det.
I bund og grund er det outlook som website.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
14. januar 2003 - 14:44 #2
Hvis du ved hvad din exchangeserver hedder, så prøv evt. http://servernavn/exchange
Avatar billede grabbing Nybegynder
14. januar 2003 - 15:03 #3
Det er jo selvfølgelig en mulighed men ikke lige det jeg søger. Endvidere er jeg godt klar over at det er svært for programmører at lave noget der kan spille sammen med Microsofts proprietære kode.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu i håb om en løsning der passer mig bedre.
Avatar billede skunk Nybegynder
15. januar 2003 - 07:47 #4
Prøv at installere KDE. KDEs kalender skulle have plugin for exchange og opgaver.

Bjørn Andersen
http://www.linuxin.dk
Avatar billede grabbing Nybegynder
15. januar 2003 - 08:55 #5
Jeg kigger på det og vender tilbage med points hvis det er godt. Ellers et glimrende website du har, skunk. Jeg er inde og kigge hver dag :-)
Avatar billede grabbing Nybegynder
15. januar 2003 - 09:40 #6
Det ser ud til du er inde på noget af det rigtige, Skunk. Jeg skal lige bruge lidt tid på at teste men du får points for at lede mig på rette spor.
Avatar billede skunk Nybegynder
16. januar 2003 - 07:14 #7
Tak, for point. Ang. siden så er det ikke udelukkende mit. Vi er efterhånden mange der driver den...