Avatar billede human Nybegynder
13. januar 2003 - 23:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kom på nettet med ADSL?

Hejsa!

Jeg har lige installeret mandrake.

efter installationen valgte jeg at den skulle køre på LAN, men nu vil jeg gerne vælge den indstilling der hedder ADSL, hvordan gør jeg det?

Lidt irriterende ikke at kunne komme på nettet med lortet :o)
Avatar billede human Nybegynder
14. januar 2003 - 00:26 #1
Det skal måske lige siges at jeg sagtens kan se min anden computer osv. Men hvor kan jeg så ikke komme på nettet?
Avatar billede fireseeker Nybegynder
14. januar 2003 - 09:42 #2
Mandrake Control Center> Network & Internet> Connection> Expert Mode> Configure Local Area Network> DHCP. Så får du tildelt ip automatisk fra din ISP.
Avatar billede human Nybegynder
14. januar 2003 - 11:13 #3
Okay... Vil kigge på det når jeg kommer hjem.

Men hvad nu hvis jeg vil give den ip'erne selv, den skal fx have 192.168.1.3. Hvordan sætter jeg så DNS, gateway, default ip osv.. Det går ikke den finder selv.
Avatar billede fireseeker Nybegynder
14. januar 2003 - 11:32 #4
Kommer helt an på din opsætning, Router, modem m.v. Men normalt vil du definere ip 192.168.1.3, routerens gateway. f.eks. 192.168.1.1, dns på din isp. f.eks 193.162.154.163. gøres samme sted i Mandrake control center.
Avatar billede human Nybegynder
14. januar 2003 - 15:19 #5
fireseeker: Jeg har noget som bare hedder control center> Network. Men jeg kan virkelig ikke se nogen steder jeg kan ændre det der, er du sikker på det er det der det heeder?
Avatar billede human Nybegynder
14. januar 2003 - 15:24 #6
Ahh.. fandt det :o) Takker der!