Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 20:11 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme på nettet, jeg har Webspeed k2 cabel, kører WIN XP

Hej. Jeg har et stort problem, min anden computer kan ikke komme på internettet efter jeg har installeret XP. Jeg ved jeg godt kan, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte mine instillinger op. Jeg kører med 2 IPer så denne linje ikke er afhængig af den anden. Noget information i vil have og vide? Bare skriv.
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 20:24 #1
Din netværksopsætning?

Er der en hub mellem modem og pcere?

Har du sat DHCP til på den maskine?
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 20:28 #2
Nej, ingen hub mellem. Mener helt sikkert jeg IKKE har DHCP på maskinen..
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 20:32 #3
du skal bruge en switch.
kabel fra modem til switch'ens uplink-port (out)
kabler fra PC'er til hvilken som helst af switch'ens porte

Det burde være så simpelt... ;-)
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 20:34 #4
Jamen, det virkede igår, alt kørte optimalt, og der brugte jeg ingen switch..
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 20:36 #5
hvordan har du tilsluttet dine PC'er til modem'et så?
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 20:44 #6
De er tilsluttet via et netkabel, jeg er ikke for klog på dette område, så det er svært for mig det her. :-)
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 20:45 #7
Vil også gerne vide hvordan du har sat det op da det virkede?
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 20:45 #8
Hvad udstyr har du? Et modem? En router?

Prøv at sætte maskine til DHCP... Altså at hente en ip selv...
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 20:46 #9
Jeg havde Windows 98SE da det virkede, jeg er ved og installere 98SE igen.. Det virkede fint da jeg havde inst. driveren til modemet og mine netkort.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 20:47 #10
jamen har du begge PC'er tilsluttet på samme tid?
I så fald må du have et eller andet mellem PC og modem, da man sjældent kan sætte 2 PC'er i ét modem...
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 20:47 #11
Jamen hvordan hulen har du fået begge maskiner på hvis du ikke har andet end modemet? Det er et Motorola 4100 eller 4200 ikke?
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 21:00 #12
Hmm.. det er et Motorola man husker ikke hvad udgave.
peaceofcake<< Den her maskine som jeg ER på nettet med går der et kabel fra til modemet, den anden maskine har et USB kabel fra motherboard til modem.
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 21:01 #13
Nååå Okay... Du udnytter både eth og usb... Havde du så installeret usbdriveren på maskinen?
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 21:04 #14
Det er et Motorola SB4100.
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 21:04 #15
Se nedderst på modemet's front der står hvilket det er... SB ????
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 21:05 #16
Ja det havde jeg :-)
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 21:06 #17
Download driverne her:

http://broadband.motorola.com/noflash/usb_drivers.asp

og brug dem... Bruger selv et SB4100... Har brugt det via USB i XP også...
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 21:08 #18
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 21:12 #19
Ja tak :-) Har henter dem, venter bare på den anden har fået Windows98 ind..
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 21:24 #20
Hmm.. prøver lige med XP først.
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 22:11 #21
Har lige droppet XP, vil prøve med 98SE, men nu vil den ikke engang komme ind i 98SE installationen?!
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 22:21 #22
Hvad er problemmet?
Avatar billede thomasbp Nybegynder
13. januar 2003 - 23:11 #23
Så, nu har jeg fået 98SE ind, og det hele kører igen, tak for hjælpen med url til driverne.
Avatar billede olly Nybegynder
14. januar 2003 - 10:21 #24
Så lidt... Tak for point