Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 18:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

MSN - messenger..

Hvorfor kan jeg ikke foretage et opkald, sende filer og se webcam fra andre i messenger ?? Og hvordan skal jeg fjerne den har prøvet at fjerne det før fra tilføj fjern.. men nu er den ikke der.. men det jeg søger mest er hvor jeg ikke kan foretage opkald osv..
Avatar billede thesqunk Nybegynder
13. januar 2003 - 18:05 #1
Jeg kan heller ikke.. lytter lige med..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 18:12 #2
Det er dejlme et stort SPØRGSMÅL.. for det tror jeg ikke der er nogen som ved, da jeg har stillet dette spørgsmål 2 gange før hvor det ikke hjalp - Hvor ingen kunne svare.. Så derfor skulle jeg prøve at se om folk er blevet mere vidende..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 18:40 #3
thesgunk.. hvilken version har du ?
Avatar billede soenderm Nybegynder
13. januar 2003 - 18:44 #4
Det er sikker pga. din forbindelse.
Hvad forbindelse har du?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 18:48 #5
Nej det er ikke forbindelsen... alle folk siger det samme herinde.. Min kammerat har den samme forbindelse han kan godt.. jeg har STOFA!
Avatar billede soenderm Nybegynder
13. januar 2003 - 18:56 #6
Det samme her.
Men det er desvære stor forskel om du kan eller ikke på stofa.
Men da du ikke kan, bliver du nok nød til først at bestille en fast IP hos stofa. Den koster 15kr mdr.
Derefter skal du vide at du vil stadig døje med det hvis du deler forbindelsen mellem flere computer. (Altså hvis du opretter forbindelsen med en computer, og vil bruge messenger med en anden)
Hele problemet ligger i NAT.  Så hvis du vil vide mere om det kan du evt. søge på det her eller andre steder.
Avatar billede soenderm Nybegynder
13. januar 2003 - 19:09 #7
Hvis du har "statisk-IP" kan du også nøjes med at skifte til DHCP.... Men der nogle der har haft problemer med det (ikke mange men nogle)
Når du bestiller fast-IP er det "bare" at du er sikker på den samme DHCP IP-adr. altid.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 19:19 #8
Eyy! der er ik noget af det du siger som passer. min kammerat har statisk han har ikke pillet ved noget hans kører helt fint..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 19:19 #9
Hvad er dhcp..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 19:21 #10
Det er svært at forstå hvad du skriver soenderm..
Avatar billede soenderm Nybegynder
13. januar 2003 - 19:28 #11
Jeg tror altså ikke at din kammerat har statisk-ip det er nok mere en fast-ip, hvilket er DHCP. hvor i landet bor i?.

NAT - DHCP kan du finde noget mere om hvis du søger på nettet evt. kig på www.net-faq.dk
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. januar 2003 - 20:57 #12
soenderm, jeg giver point for at du skal hjælpe mig, og det jeg siger er korrekt han har statisk ip og ikke fast.. Jeg søger hjælp herfra så derfor søger jeg ikke efter det..
Avatar billede muss Nybegynder
13. januar 2003 - 21:02 #13
Understøttes webcam ikke kun i MSN 5.0 og på XP ??

//muss
Avatar billede soenderm Nybegynder
13. januar 2003 - 21:22 #14
Svaret er stadig DHCP....
Ang. din ven. Han er en af de få/heldige med statisk-ip det virker for og det er jo bare fint for ham. men desværre er det undtagelse og ikke reglen. :o(
Statisk-ip virker gennem NAT. Og MSN og de fleste andre programmer kan ikke dele filer ect. over NAT.
( grunden til jeg smider link til en forklaring på NAT osv er, at det altså er en lille smule teknisk, og det du bad om var en grund til hvorfor du ikke kunne bruge messenger )

Jeg har været på stofa i over 3 år nu og alt efter hvad by og hvor i byen man bor har det været forskelligt hvad og hvordan det virkede, men Stofa er så småt ved at få det til at køre ens overalt.
Jeg har lige søgt på stofa her på eksperten og læst de først 10 på listen. prøv det og se hvad deres erfaring er.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
14. januar 2003 - 19:15 #15
Giver ingen point for det her.. fatter intet.. jeg vil have et svar ikke nogen kommentar soenderm.. Du har ikke givet mig et konkret svar til at jeg kan løse mit problem...
Avatar billede soenderm Nybegynder
14. januar 2003 - 20:02 #16
Behold du bare dine point.......

Her er hvad du kan gøre for at få det til at virke.
1. Hvis du har statisk-ip lige nu. Ring til stofa og skift til dynamisk-ip (DHCP)

2. Hvis du har dynamisk-ip lige nu. Ring til Stofa og få dig en fast-ip (hvilket stadig er en dynamisk-ip, bare altid den samme)

3. Hvis du ikke ved hvad forbindelse du har ring til Stofa og få det oplyst.

4. Hvis du deler forbindelsen mellem flere computer, er det kun computeren der opretter forbindelsen der kan bruges til det.

Håber det er til at fatte..  :o)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
15. januar 2003 - 15:01 #17
Soenderm.. ok hvordan fjerne jeg messenger ?? kan ikke fjerne den den lå også i spørgsmålet..
Avatar billede muss Nybegynder
15. januar 2003 - 15:04 #18
Hvilket operativsystem har du ??
Avatar billede soenderm Nybegynder
15. januar 2003 - 22:53 #19
Det kan du i "tilføj/fjern software".
Avatar billede soenderm Nybegynder
15. januar 2003 - 22:54 #20
Ups jeg glemt helt at du har prøvet det.........
Avatar billede soenderm Nybegynder
15. januar 2003 - 22:56 #21
Jeg har også prøvet at den forsvandt i "tilføj/fjern". Men kan ikke lige huske hvad jeg gjorde........
Jeg mener jeg installerede den igen og så fjernede den bagefter.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
16. januar 2003 - 01:08 #22
Jeg har Windows Xp prof.. Kan du hjælpe mig ?
Avatar billede soenderm Nybegynder
16. januar 2003 - 08:55 #23
Jeg har også prøvet den forsvandt i "tilføj/fjern" og så vidt jeg husker installerede jeg den igen og kunne så fjerne den.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
17. januar 2003 - 00:28 #24
soenderm, som sagt før, er den ikke inde under tilføj fjern..
Avatar billede soenderm Nybegynder
17. januar 2003 - 10:28 #25
Jeg prøver en sidste gang.....

1. Prøv nu lige at læse hvad jeg skrev "så vidt jeg husker INSTALLEREDE JEG DEN IGEN og kunne så fjerne den"

2. De flest af os her inde prøver at hjælp hinanden, vi prøver ikke at genere nogle.
Avatar billede pivili Nybegynder
18. januar 2003 - 16:40 #26
Utroligt hvor lidt i ved her inde, i sær soenderm han ved da ikke en skid om det han snakker om, en DHCP server er en server der uddeler ip adresser og det kan være ligegyldigt om man tilgår en DHCP server eller ej, men det gør mp3-afspiller helt sikkert, om ip adressen er statisk eller fast er også ligegyldigt, grunden til han ikke kan sende filer eller web-cam billeder osv. er at Microsoft ikke kan finde ud af at lave et stykke ordentligt software der virker som foreskrevet, for selv om de praler med at det kan køre nat, ja så kan det altså ikke aligevel, og hvis mp3-afspillers udbyder har lavet nat på deres netværk af den ene eller anden grund så virker det ikke, og heller ikke hvis han selv har gjordt det, eller også kan grunden ligge i en eller anden form for firewall, men da jeg ikke ved vilke programmer mp3-afspiller har installeret på sin pc kan jeg jo ikke med sikkerhed sige hvad der er galt.
Avatar billede fun22 Nybegynder
18. januar 2003 - 16:43 #27
der skal bare åbnes de nødvendige porte i din ruter eller firewall
Avatar billede soenderm Nybegynder
18. januar 2003 - 16:59 #28
pivili> Det det drejer sig om er at han er på Stofanet. Med DHCP forbindelsen kan man godt bruge MSN. Men ikke hvis man har statisk-ip da den køre over NAT.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
18. januar 2003 - 21:21 #29
Jeg har windows firewall, har prøvet at tage det fra men det hjalp ikke en shit!
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. april 2004 - 15:50 #30
lukker...