Avatar billede syess Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et bundkort til 1.2 Ghz Athlon Thunderbird

Jeg skal hurtigt finde et MOBO der kan køre sammen med en 1.2 Ghz athlon thunderbird!

Jeg kan ikke finde noget... er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:36 #1
ASUS A7v har multiplier til 12.5 og kan altså köre 1.2 GHz.
Jeg tror ABIT boardet kan det samme.
Når du er parat til at betale for en 1.2 Ghz behöver du ikke at bekymre dig om andre boards.
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:38 #2
Her er ASUS reference - jeg ved der kun står 1Ghz+ :
http://www.asus.com/Products/Motherboard/socketa/a7v/spec.html
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:53 #3
Her er en test af T-bird 1.2 Ghz på et A7V board :
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1336&p=7
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:13 #4
De to bedste boards til højkalibrede Thunderbirds er Asus A7V og Abit KT7/RAID.
Avatar billede syess Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:22 #5
Til Slashman...

Ok jeg har læst artiklen, men der står da ikke hvilket bundkort de bruger???????

Svar mig og få dine point....
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:30 #6
-> syess På side 7 som jeg henviser til ( Du er nödt til at cut-n-paste hele URL linier pg.a. en fejl i eksperten - eller gå til \'Test\' ( and content creation performance ) )
Listes hardwaren de tester på og det er et ASUS A7V.
I övrigt er jeg enig med xtom\' at Abit KT7/RAID også kunne komme i betragtning - det var det jeg henviste til, men kunne ikke lige huske modelnavnet.
Avatar billede zycho Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:57 #7
kommer der ikke snart en hurtigere thunderbird end 1,2 Ghz???
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:15 #8
Jo, AMD har annonceret at de ville nå 1.5 GHz med T-bird i Q1-2000. Det vil kräve et redesign af board som A7V bare for at kunne understötte mulitiplieren. Jeg ved ikke om de vil lave et helt nyt board eller et \'A7V-2\' eller tilsvarende.
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:55 #9
Det er nok med sandsynligt at der kommer helt nye boards med 266 DDR DRAM understöttelse og med southbridge VT82C686B så ATA 100 er understöttet uden Promise chip.