Avatar billede lrm Nybegynder
12. januar 2003 - 11:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Word fil til HTML mangler et program?

Hej

Jeg har en word fil på 22 MB (tekst og billeder) der skal laves om til HTML.

Jeg skal bruge et program der kan gøre dette. Jeg har prøvet frontpage 2002, men det er ikke godt nok.

Når jeg konvertere den i frontpage bliver det til en lang fil, der tager år at loade. Jeg vil gerne kunne dele den op i sider så den loader hurtigere.

Er der nogen der kender et godt program til dette?

vh
LrM
Avatar billede tubber Juniormester
12. januar 2003 - 12:01 #1
Har du prøvet at gemme det i word ?
Word2000 og fremefter kan godt gemme i HTML......

Jeg ved ikke lige om det kan gøre det.....

/Tubber
Avatar billede callesen Praktikant
12. januar 2003 - 12:14 #2
Din frontpage-fil kører du gennem Microsoft Office HTML filter 2.0, som du kan downloade fra Microsoft. Så får du da en mindre fil.
Endnu bedre er at lave en ny side i en god html-editor - desværre.
Avatar billede dana Nybegynder
12. januar 2003 - 12:15 #3
Gem som Web-side - der er et direkte menupunkt i Word 2000 der hedder sådan. Gå i Filer - Gem som Web-side.....
Avatar billede dana Nybegynder
12. januar 2003 - 12:17 #4
I Word 97 hedder menupunktet Gem som HTML......
Avatar billede lrm Nybegynder
12. januar 2003 - 12:26 #5
skal nok lige sige at det er Office 2002 pakken jeg har.

Microsoft Office HTML filter 2.0 - ser ellers ud til at være noget af det rigtige. Men det er kun til Office2000.. :(
Avatar billede dana Nybegynder
12. januar 2003 - 12:36 #6
Avatar billede tubber Juniormester
12. januar 2003 - 12:43 #7
En anden løsning kunne være at dele dit word dokument op i flere små word dokumenter.....

Det er nemt lige at copy paste en word side af gangen til et nyt dokument og så smide hver enkelt dokument igennem frontpage......
Avatar billede lrm Nybegynder
12. januar 2003 - 12:48 #8
Problemet er at dokumentet fylder 74 sider i word.

Når jeg gemmer det som en html fil så bliver det bare en lang HTML fil. Jeg vil gerne kunne bestemme hvor mange HTML filer det skal splittes over.
Avatar billede tubber Juniormester
12. januar 2003 - 13:11 #9
hvis du har 74 sider, så må du markere det du vil have som HTML side 1 og copy det over i et nyt dokument, og så næste stykke over i nummer 2, for jeg tror (hvis der findes et program der kan gøre det) så deler det bare i lige store bidder, altså så vil det spørge hvor mange html sider vil du ha, og du siger 10, så tager det bare 7,4 side og sige 1, 7,4 mere og siger 2 osv.....
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2003 - 19:38 #10
<ole>

Word er på mange måder endnu værre end FP til at gemme som HTML. Det bliver en slem gang slam, der ikke er valid kode.
Der er nok ikke nogen vej udenom at skrive HTML-siderne i en ordentlig editor.

/mvh
</bole>
Avatar billede lrm Nybegynder
14. januar 2003 - 22:54 #11
Kan det virkelig passe at der ikke findes et program der kan dele en stor HTML fil, i mindre sider?
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2003 - 01:26 #12
Det er i forvejen vanskeligt at finde et program, hvor du ikke selv skal skrive hele koden for at få god, valid kode ud af det - så det ville undre mig meget  :)
/mvh
Avatar billede lrm Nybegynder
09. juni 2003 - 18:39 #13
Jeg lukker denne igen -det har ikke været muligt at finde et program.