Avatar billede andersm Nybegynder
08. januar 2003 - 22:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

900 kr. pr. side dyrt?

Jeg har været i forbindelse med et meget prof. reklamebureau, der måske skal layoute et ca. 30 siders magasin. De tager 900 kr. plus moms pr. side. Hvordan lyder det i jeres øre. Bemærk, de får indskrevet tekst og papirbilleder, og leverer det klar til tryk. Bemærk også at vi taler Euroman/Bo bedre layout kvalitet.

VH
Anders
Avatar billede dank Nybegynder
08. januar 2003 - 23:02 #1
ja det kan godt gøres bedre, og stadig i god kvalitet.

Jeg har tidligere udgivet tidskrifter på 84 sider fuld farve i A4 overstørrelse, oplag 14.000 til kiosk/abb salg.

Jeg mener bestemt det var noget billigere end dette :o)

Men hvis en AD'er har en timeløn på omkring 1K, så er det 1 time pr. side, men som oftest er det bare en produktions assistent der sætter det op, efter deres templates.

Jeg forslår du udvikler layoutet i samarbejdet med dette reklameberau og derefter hyrer et mindre DTP/kreativ firma til ombrydningen. Og betaler måske 1/2-1/3 for det. Får en mere fleksibel samarbejdspartner, og samme profesionelle resultat.
Avatar billede andersm Nybegynder
08. januar 2003 - 23:18 #2
God og spændende ide. Tager den med på mødet hvor dette skal drøftes. Konkrete bud på dygtige grafikere (ikke hjemmeklyttere!) er også velkomne
Avatar billede dank Nybegynder
08. januar 2003 - 23:19 #3
tjaee.. så kontakt mig pr. email, så skal jeg give dig lidt info.. når dog først nok at skrive til dig imorgen
Avatar billede andersm Nybegynder
08. januar 2003 - 23:29 #4
er det forøvrigt rimeligt at bede om selve pagemaker filerne eller hvad end opsætningen er lavet i, når man får sådan en opgave lavet?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
08. januar 2003 - 23:31 #5
Jeg er også klar på ombrydningen. Der har jeg tonsvis af erfaring fra magasiner og blade.
(og jeg er ikke hjemmeklytter) :o)
Avatar billede andersm Nybegynder
08. januar 2003 - 23:34 #6
har du nogle spændende referencer? - (det er så fedt at kunne sige det :-)) man kommer næsten til at lyde som en arbejdsgiver.
Avatar billede andersm Nybegynder
08. januar 2003 - 23:35 #7
Det er desværre ikke mig der skal beslutte dette med vores bladredaktion, er bare lidt nysgerig og vil gerne kunne bidrage med nogle ideer/ alternative løsningsforslag på mødet i næste uge.
Avatar billede dank Nybegynder
08. januar 2003 - 23:35 #8
sig til reklamebureauet at de kun skal udvikle layoutet.. inden i går igang, så find den DTP'er som du vil benytte.. så du ved hvilke programmer han ønsker (quark Xpress o.s.v.)
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
09. januar 2003 - 10:00 #9
Der findes faktisk også mange professionelle freelancere i øjeblikket.

Tænk på, at den grafiske branche sidste år (og forrige) fyrede ca. 25 % af medarbejderne...
Så der er ganske sikkert en freelancer, der kan klare hele opgaven til det halve, uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Avatar billede freeagent Nybegynder
09. januar 2003 - 10:10 #10
Check foreksempel:

http://www.gulstue.dk/

Det er en kontorfællesskab af freelancere. Kreative og meget dygtige hoveder. Har arbejdet sammen med en enkelt af dem før. De er helt sikkert gode, garanteret billigere end de guldrandede virksomheder der skal betale dyrt for at "holde fedtet på kroppen".

:-)

/Free agent
Avatar billede ctacta Nybegynder
09. januar 2003 - 10:47 #11
Jeg ville ikke lægge opgaven ud til 2 forskellige, en til grundlæggende design og template og en anden til at ombryde. Forhandel prisen på ombrydning ned fra de 900 til en mere rimelig timepris.

Hvis du gør som du har til hensigt, så skal du selv bruge ekstra tid, og såfremt filmene indeholder fejl og uheldigheder mht. raster m.m. så står du med aben og 2 der vil kaste ansvaret over på hinanden.

Det kan ikke betale sig, jeg ved det af erfaring. Men omvendst så kan du være heldig, men er det besværet og risikoen værd? Jeg mener det ikke. Brug krudtet på at få en bedre pris hos dem I snakker med p.t.
Avatar billede revelation Nybegynder
09. januar 2003 - 17:04 #12
Anders jeg vil meget gerne give dig tilbud på både Design, sats og tryk.
Send mig en email: revelation@e-mail.dk

Jeg laver selvfølgelig et oplæg "no cure no pay", men syntes vi lige skal snakke så vil jeg også meget gerne drøfte dine ideer med dig, så send mig en mail.

Ps. Jeg er Uddannet Ad'er fra reklameskolen og har erfaring med blad design.
Avatar billede andersm Nybegynder
09. januar 2003 - 18:29 #13
tak for alle indlægene, jeg vender tilbage til nogle af jer, og kigger også nærmere på gulstue.dk
Avatar billede kalleferm Nybegynder
10. januar 2003 - 14:35 #14
lytter...
Avatar billede hare Nybegynder
13. januar 2003 - 12:26 #15
Du kan få en hel hjemmeside begrænset størelse for kun 1500 Kr. Kontakt Eastcoast Web-design ApS, Mobil. 40262321 Tlf.: 70221041