Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2003 - 19:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Printer i usb-port virker ikke

Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig. Jeg har en HP deskjet 840C, dette har indtil for nyligt fungeret udemærket sammen med min PC der kører windows98. Printer og PC er koblet via usb-porten. For et par uger siden ville printeren så pludselig ikke printe længere. Så jeg afinstallerede printeren, og geninstallerede den intet skete.

På HP's hjemmeside fandt jeg så ud af at der også skulle slettes et par ting i registreringsdatabasen. Hele proceduren igen. Intet skete.

Herefter prøvede jeg at skifte usb-kablet. intet skete.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg nu skal gøre. USB portene virker fint. Jeg kan printe en testside direkte på printeren, så printeren virker.

Hjælp mig inden jeg kyler lortet ud af vinduet.
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:01 #1
Er der ikke et parallel stik på printeren?

Virker den, hvis du bruger det istedet for?
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:04 #2
Ellers så gentag afinstallationen, men slet også USB portene i enhedshåndtering.
Genstart så uden at printeren er tilsluttet. Genstart igen, og følg HP's installations procedure.
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2003 - 20:07 #3
Sekam: Ja, printeren virker med et parallelkabel jeg har lånt. Jeg har prøvet at afinstallere mine USB-porte og printer. Derefter geninstallere men uden held. Jeg har desuden prøvet at snyde computeren ved at installere først med parallelkabel og bagefter i indstillinger vælge usb-porten. Dette var dog et usselt forsøg, for der skete intet.
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:18 #4
Har du prøvet at geninstallere driverne til dit bundkort?

Hvilket bundkort har du?
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:20 #5
Hvis det er Windows 98 version 1, så prøv at installere den her service pack.
Link: http://www.usbman.com/WebDrivers/Win98%20Service%20Pack1/WUCSP.EXE
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2003 - 20:46 #6
Undskyld ventetiden.

Sekam: Nej jeg har ikke geninstalleret driverne til bundkortet. Er det ikke lidt farligt. Har du en sikker fremgangsmåde? jeg har et bundkort socket A, med en Atthlon processor.
Min windows version er w98 plus, 4.10.1998, med alle service packs.
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:48 #7
Nej, der sker ikke noget ved at geninstallere driverne.
Hent evt. de nyeste.

Prøv også at "geninstallere" ovenstående patch.
www.usbman.com finder du mange tips og tricks til forskellige USB problemer.
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2003 - 20:51 #8
Sidste nyt!!!
Printeren udskriver nu de øverste to centimeter på testsiden når jeg udskriver via printeregenskaber. Herefter spyttes papiret ud og efter et stykke tid skriver den "Der opstod en fejl under udskrivningen til USB/Deskjet/......"
Avatar billede sekam Nybegynder
08. januar 2003 - 20:53 #9
Overclockning kan også være skyld i dine problemer. Lad være med det. :)

Har du prøvet med en 'Load Setup Defaults' i din bios.
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2003 - 20:53 #10
Hej Sekam

Jeg prøver lige dine råd, så jeg er ikke på det næste stykke tid.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2003 - 01:21 #11
Forbandede USB og HP. Har en 930c printer som har kørt upåklageligt, men jeg har nu tilsvarende problemer. Har prøvet afinstallere/geninstallere samt patch fra usbman.com/Microsoft. Kører Win98-2. med Athlon 1.1GHz og 384 RAM. Stadig problemer.

Senest mødte jeg en fyr som demonstrerede HP Products i Bilka. Han gav det råd at ringe til HP Support på tlf. 3924 4099. Jeg har ikke fået det gjort, men rådet er hermed givet videre.
Avatar billede samapa Nybegynder
09. januar 2003 - 19:50 #12
Sekam: Tjah, dine råd hjalp kortvarigt. Efter den helt store oprydning, afinstalleringer, genstarter, installeringer og alt hvad dertil hører, kom det store øjeblik. Jeg startede med at udskrive en testside og det lykkedes. Herefter ville jeg prøve et word-dokument, hvorefter det gik i sort og nu er jeg ved status quo. Jeg sidder nu og læser på testsiden, hvor følgende står

"Hvis du kan læse disse oplysninger, er HP Deskjet 840C Series installeret korrekt".

Tjah, så er korrekt ihvertfald forkert.

Måske skulle jeg prøve supporten, men jeg har ikke meget tillid til dem.
Avatar billede sekam Nybegynder
10. januar 2003 - 21:49 #13
Som "altid" skodder HP's driver.

Prøv at køre en System File Scan. (Start - Kør > SFC > Tryk Start)

Og prøv også drwatson. (Start - Kør > drwatson)
Check så om den kommer med fejl, når du prøver at udskrive.
Avatar billede samapa Nybegynder
11. januar 2003 - 10:16 #14
Der er ikke umiddelbart nogen fejlmeldinger med SFC eller drwatson. Jeg får en fejlmeddelelse for rundll når udskrivningen er gået galt. Hjælper det? Jeg har hørt at dette også eventuelt kan være et irq problem. Siger det dig noget?
Avatar billede sekam Nybegynder
11. januar 2003 - 12:28 #15
Ikke usandsynligt. Hvis USB deler IRQ med en anden enhed, og de ikke "kan sammen" Kan det godt give sådanne mystiske problemer.

Check i enhedshåndtering om USB deler IRQ med en anden enhed.
Du kan jo så prøve at fjerne/deaktivere den enhed.
Avatar billede samapa Nybegynder
11. januar 2003 - 13:28 #16
USB deler IRQ med IRQ-holder til PCI-styring (IRQ11). Hvordan fjerner jeg ellr deaktivere jeg den? Kan jeg flytte den til IRQ10, som er fri (og hvordan)?
Avatar billede samapa Nybegynder
26. januar 2003 - 21:50 #17
installerede xp, så nu virker det.
Avatar billede samapa Nybegynder
18. november 2007 - 21:00 #18
!
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2007 - 12:43 #19
Så skal du lige akceptere dit eget svar for at lukke spørgsmålet i den her gamle sag.

:-)