08. januar 2003 - 19:52Der er
18 kommentarer og 1 løsning
Printer i usb-port virker ikke
Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig. Jeg har en HP deskjet 840C, dette har indtil for nyligt fungeret udemærket sammen med min PC der kører windows98. Printer og PC er koblet via usb-porten. For et par uger siden ville printeren så pludselig ikke printe længere. Så jeg afinstallerede printeren, og geninstallerede den intet skete.
På HP's hjemmeside fandt jeg så ud af at der også skulle slettes et par ting i registreringsdatabasen. Hele proceduren igen. Intet skete.
Herefter prøvede jeg at skifte usb-kablet. intet skete.
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg nu skal gøre. USB portene virker fint. Jeg kan printe en testside direkte på printeren, så printeren virker.
Ellers så gentag afinstallationen, men slet også USB portene i enhedshåndtering. Genstart så uden at printeren er tilsluttet. Genstart igen, og følg HP's installations procedure.
Sekam: Ja, printeren virker med et parallelkabel jeg har lånt. Jeg har prøvet at afinstallere mine USB-porte og printer. Derefter geninstallere men uden held. Jeg har desuden prøvet at snyde computeren ved at installere først med parallelkabel og bagefter i indstillinger vælge usb-porten. Dette var dog et usselt forsøg, for der skete intet.
Sekam: Nej jeg har ikke geninstalleret driverne til bundkortet. Er det ikke lidt farligt. Har du en sikker fremgangsmåde? jeg har et bundkort socket A, med en Atthlon processor. Min windows version er w98 plus, 4.10.1998, med alle service packs.
Sidste nyt!!! Printeren udskriver nu de øverste to centimeter på testsiden når jeg udskriver via printeregenskaber. Herefter spyttes papiret ud og efter et stykke tid skriver den "Der opstod en fejl under udskrivningen til USB/Deskjet/......"
Forbandede USB og HP. Har en 930c printer som har kørt upåklageligt, men jeg har nu tilsvarende problemer. Har prøvet afinstallere/geninstallere samt patch fra usbman.com/Microsoft. Kører Win98-2. med Athlon 1.1GHz og 384 RAM. Stadig problemer.
Senest mødte jeg en fyr som demonstrerede HP Products i Bilka. Han gav det råd at ringe til HP Support på tlf. 3924 4099. Jeg har ikke fået det gjort, men rådet er hermed givet videre.
Sekam: Tjah, dine råd hjalp kortvarigt. Efter den helt store oprydning, afinstalleringer, genstarter, installeringer og alt hvad dertil hører, kom det store øjeblik. Jeg startede med at udskrive en testside og det lykkedes. Herefter ville jeg prøve et word-dokument, hvorefter det gik i sort og nu er jeg ved status quo. Jeg sidder nu og læser på testsiden, hvor følgende står
"Hvis du kan læse disse oplysninger, er HP Deskjet 840C Series installeret korrekt".
Tjah, så er korrekt ihvertfald forkert.
Måske skulle jeg prøve supporten, men jeg har ikke meget tillid til dem.
Der er ikke umiddelbart nogen fejlmeldinger med SFC eller drwatson. Jeg får en fejlmeddelelse for rundll når udskrivningen er gået galt. Hjælper det? Jeg har hørt at dette også eventuelt kan være et irq problem. Siger det dig noget?
USB deler IRQ med IRQ-holder til PCI-styring (IRQ11). Hvordan fjerner jeg ellr deaktivere jeg den? Kan jeg flytte den til IRQ10, som er fri (og hvordan)?
Så skal du lige akceptere dit eget svar for at lukke spørgsmålet i den her gamle sag.
:-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.