Avatar billede onfire Nybegynder
08. januar 2003 - 12:20 Der er 11 kommentarer

Skat ?

Hvis man har et site, hvor man kan vinde præmier på. Skal man så betale en skat af det, når det er penge præmier ?
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 12:22 #1
Er ret sikker på at man ikke skal! ... ellers ville det også være gældende ved andre præmier, og der er det ikke gældende!... blot mit bud... derfor ikke et svar ;o)
Avatar billede onfire Nybegynder
08. januar 2003 - 12:24 #2
okay, os hvis en præmie skal overføres via bankkonto ?
Avatar billede zinuss Nybegynder
08. januar 2003 - 12:26 #3
er det en Dansk site??
Avatar billede onfire Nybegynder
08. januar 2003 - 12:28 #4
ja det er dansk
Avatar billede zinuss Nybegynder
08. januar 2003 - 12:29 #5
Jeg ved det sq ikke.. Tipstjenesten har jo monopol, prøv at gå ind på told og skat..
Avatar billede greatdane Nybegynder
08. januar 2003 - 12:31 #6
Jeg vil gætte på, at det er standard - d.v.s. at gevinster under 200 kroner er skattefri og af større gevinster skal der betales skat (vistnok 15% eller 20%).  Dette gælder også ved tips og lotto og Kræftens Bekæmpelse etc., men her har selskaberne bare trukket skatten fra, før de oplyser præmierne, så der ikke er nogen, der bliver skuffede.  Kunne der monstro findes noget på told-og-skat's hjemmesider?
Avatar billede onfire Nybegynder
08. januar 2003 - 12:47 #7
hvad med gavekort f.eks..skal man betale skat af det os?
08. januar 2003 - 13:02 #8
Gavekort beskattes efter samme regler som kontanter
08. januar 2003 - 13:54 #9
Reglerne er fastsat i Gevinstafgiftsloven:

http://www.skm.dk/pub1/internetspil/04hisret.htm

se nederst på denne side.
Avatar billede ALS Praktikant
15. januar 2003 - 10:15 #10
Du må slet ikke lave et site, hvor man kan vinde penge.
Dansk tipstjeneste er de eneste, der må drive den slags spil i Danmark.
Foreninger og hjælpeorganisationer kan ansøge den lokale politi-mester om tilladelse til f.eks. lodsedler, men tilladlesen skal indhentes hver gang. I de tilfælde er det den der udbyder spillet, der skal betale gevisntskat.
Avatar billede navajo Nybegynder
21. marts 2003 - 09:56 #11
Du må der imod gerne lave en site hvor man kan vinde præmier så som CD'er og lign.