Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 13:52 Der er 22 kommentarer

Acrobat Distiller alternativ?

Jeg skal ha sendt noget annonce værk....min eps8.0 fylder 8.5 mb hvilket er lige i overkanten.

Nogen der kender et alternativ til Adobe acrobat Distiller....det ska gerne være gratis og det ville være top hvis du ku forklare mig hvorn det virker

Hvis det findes...??
Avatar billede dsjk Novice
07. januar 2003 - 13:56 #1
hvis du skal have lavet en pdf, kan jeg anbefale pdf 995, findes på http://www.pdf995.com/

Den virker som en printer, hvilket vil sige at du skriver dokumentet ud på den installerede pdf printer, så spørger den hvad filen skal hedde, og så har du en pdf.

dsjk
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 13:57 #2
Har du meget forstand på tryk og print generelt?
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 13:59 #3
jeg tror ikke der findes noget alternativ til distiller med mindre distiller skulle være bygget ind i et andet program... det er jo ADOBE der har opfundet postcript og PDF... men jeg tror til gengæld det må være et spørgsmål om indstilling af din distiller... kunne du evt. lægge et link til din 8,5 mb PDF..? så kan jeg checke den for dig..
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 14:00 #4
fyr løs hvis du har trykkeri spørgsmål...?
Avatar billede dsjk Novice
07. januar 2003 - 14:00 #5
lidt, hvad da?
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 14:17 #6
jo....har ikk brugt adobe acr. distiller før da jeg har fået at vide at jeg skal sende min fil som en pdf da den af den grund ikk fylder meget....og det dur Illustrator IKK til!;)

Nogen der kender distiller og ved hvorn det virker, hvad den gør osv...OG et gratis program der kan det samme?(eller en tryout af distiller der virker)
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 14:18 #7
Hvad dur Illustrator ikke til?
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 14:21 #8
hvis du bruger Illustrator 9.0 - kan du jo bare gemme som PDF...?
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 14:26 #9
Har du distiller og er dit fil en Illustrator-fil?

Hvis ja til ovenstående kan du gøre flere ting

A:
1. Print din Illustrator fil til arkiv (den bliver til en ps)
2. Åben Distiller og sæt joboption til press og vælg din Illustrator ps og du får en pdf, der dur til print.

B:
1. Gem din Illustrator fil som Illustrator eps
2. Åben Distiller og sæt joboption til press og vælg din Illustrator eps og du får en pdf, der dur til print.

c:
1. Gem din illustrator fil som Adobe pdf og indstil komprimeringen til 300 dpi.
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 14:39 #10
har ikke distiller...andet man kan bruge?
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 14:39 #11
og tak for din beskrivelse;)
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 14:48 #12
Du kan jo godt bruge Illustrator eller Adobe InDesign hvis du skulle have det program.

men har du set på dsjk´s link
Avatar billede dsjk Novice
07. januar 2003 - 14:58 #13
pdf 995 - er gratis (der kommer dog en reklame op - nar man laver en pdf)

dsjk
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 15:11 #14
pdf995 har jeg installeret...men det fungere ikk helt (objecs missing sir den etc.). Har illustrator, men kan ikke sende en ai fil, kun eps i version 8.0 som fylder pænt meget..indesign har jeg ikk

?
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 15:18 #15
jeg vil foreslå dig at opdatere til illustrator 9.0 - i den kan du som sagt bare gemme din PDF som du ønsker...
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 15:45 #16
har 10.0, men den gemmer dårlige pdf´er.....eller er det bare der ikk instiller det rigtigt? Og kan det bruges til tryk i avis på samme måde som hvis man generere pdf vha. distiller?
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 15:47 #17
Prøv at se hvad jeg skrev, sæt komprimeringen af billeder til 300 dpi når du gemmer som Adobe pdf. så burde kvaliteten være ok til tryk.
Avatar billede tow Nybegynder
07. januar 2003 - 16:08 #18
åhh, den overså jeg lige.....;)......er der det samme som af generere den via distiller? (kvalitet, filstørrelse etc.)

..og så ska du nok få dine point
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 16:11 #19
ja hvis du indstiller den rigtig!
Avatar billede spe Nybegynder
07. januar 2003 - 16:16 #20
dustiller er det optimale men Illustrator er ok hvis du indstiller det til trykkvalitet.
Avatar billede landmark Nybegynder
07. januar 2003 - 16:27 #21
her kan du se et screendump af indstillingerne i illustrator til reproklar PDF.

http://www.1w.dk/screen.gif

;-)
Avatar billede radisen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:52 #22
Hvis det drejer som en annonce til en avis skråstreg ugeblad, så stilles der faktisk en masse krav til PDF'en !!!!  Det letteste er at downloade dagbladenes plugin til til Acrobat Distiller - oglave PDF'en med deres egne indstillinger. Så kan man endvidere tjekke PDF'en med PitStop - her kan man også hente dagbladenes plugin til PitStop så man kan tjekke PDF'en nøjagtig som de selv gør - og er PDF'en så fejlfri...kan den uden problemer anvendes  i samtlige danske dag- og ugeblade !!!!

På dette link:

http://www.pressenshus.dk/usr/pressenshus/home.nsf/5f1842016a5f283dc125676f002e013e/2c03679252212b97c12569fb003f508e?OpenDocument

finder du alle plugins og vejledninger....