Avatar billede x-it Nybegynder
07. januar 2003 - 08:56 Der er 9 kommentarer

SmS sender i Visual Basis 6.0

Jeg har brug for en program del der kan kikke på en eller flere variabler (jeg skal kunne vælge hvor mange og hvilke variabler det skal kikke på) og hvis der er forskellige fra nogle forud bestemte konstanter skal programmet afsende en sms til et af mig bestemt telefon nr.

eks.
skriv et tal mellem 10 og 100
hvis tallet så er mellem 25 og 70 skal der sendes en sms:-)

jeg mangler virkelig hjælp her...
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2003 - 10:57 #1
allerførst; har du selv eller har du aftale om brug af en SMSC-gateway?

hvis ikke kan dette nemlig ikke lade sig gøre...
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 11:49 #2
Du kan sagtens sende en SMS via serielporten og en Siemens TC35 (SMS modem).
(Der skal selvfølig sættes et sim kort i TC35)
-SCB
Avatar billede x-it Nybegynder
07. januar 2003 - 14:45 #3
jeg har ingen smsc-gateway..men hvis du kan lave det gennem en smsc.gateway så kan jeg skaffe en;-)
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2003 - 15:12 #4
hehe - hvis du bare sådan uden videre kan skaffe en vil jeg meget gerne være god ven med dig... sådan en koster nemlig kassen!
Avatar billede x-it Nybegynder
08. januar 2003 - 08:05 #5
Well det firma der skal bruge programmet må bare hoste op..hvis du har en ide til hvordan jeg løser opgaven vil jeg meget gærne se det;-) for jeg er helt på bar bund
Avatar billede scb Praktikant
08. januar 2003 - 08:55 #6
For ca. 3000-4000 kr kan du købe en siemens TC35, som kobles på serielporten som et alm modem, og så kan du sende SMS'er til normal takst.

At checke nogle variabler er ret nemt:

F.eks.
Var = variabel der skal kigges på.
Max = Øvre grænse
Min = Nedre grænse

If Var > Max or Var < Min Then Gosub SendSMS

Gentages for alle de variabler der skal kigges på.

SendSMS er så en Sub rutine hvor selve sms'en sendes.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2003 - 08:57 #7
umiddelbart kan jeg ikke komme med en løsning da jeg ikke er så hardcore til VB - og jeg har heller aldrig arbejdet i VB sammen med noget SMSC-gateway halløj... men det letteste er at kontakte et firma med en gateway (altså fx et teleselskab (tdc, orange etc) eller prøve at kontakte sone her fra eksperten), for måske har de allerede en løsning eller kan hjælp dig til atkomme noget nærmere.

Primært nok også for at finde en pris! Sidst jeg hørte en pris var det over 100.000 for selve gateway'en uden noget softwareprogrammering - det kan selvfølgelig have ændret sig. Og selvfølgelig er der så også muligheden for at leje plads på en gateway.

SÅ - en løsning kan jeg som sagt ikke give :o/ men prøv at forhør dig lidt rund omkring og tag evt også et kig på http://www.casmgroup.com/
Avatar billede jaller Nybegynder
16. januar 2003 - 08:10 #8
Hejsa

Hvis du kan bruge en løsning, hvor SMS bliver sendt via et alm. analogt modem, så kan jeg godt hjælpe dig.

Men det er mod kontant betaling

Min email : flemming@jaller.dk

mvh Flemming
Avatar billede romme Nybegynder
22. januar 2003 - 17:51 #9
Du skal være velkommen til at kontakte os for løsnings forslag.
Mvh
SiteVision - info@sitevision.dk