Avatar billede clausga Nybegynder
06. januar 2003 - 02:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Win XP UK opgrad. fra Win 98 DK

Ja kan man godt det ? hvis jeg køber en win xp UK opgrad, og jeg har en DANSK win98 cd kan man så godt det ? eller skal det være samme sprog ?
Avatar billede ebe Praktikant
06. januar 2003 - 02:52 #1
Når du nu har en velfungerende 98SE, hvorfor vil du så have xp? Hvis du kigger lidt rundt på eksperten her, så er der ikke andet end bøvl med det. Jeg kan forresten ikke svare på dit spørgsmål.
Avatar billede jazzy-jay Nybegynder
06. januar 2003 - 04:38 #2
Det Mener jeg helt bestemt, men hvis du vil ha XP, skal du ha fat i XP PRO, Home udgaven har kun givet mig problemer, men efter jeg skiftede kører det hele som man skal. og man kan stadig køre de gamle win98 spil. få af dem fejler men langt de fleste kan køre.
Avatar billede bat1234 Juniormester
06. januar 2003 - 04:45 #3
Ja det kan du godt. Men husk at lave en ren installation af windows når du opgraderer, det er det eneste der dur. Og hvis du skifter til XP er det bedst hvis din computer ikke er al for gammel, XP kræver nemlig lidt mere power end 98. Ellers er der bare at sige at det helt klart kan anbefales at skifte til XP da det er et meget bedre system end 98 (og også 2000). Held og lykke.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. januar 2003 - 05:07 #4
jazzy-jay >>> der tror jeg da du er lidt langt ude... pro og home er stort set det samme.. man skal Meget langt ud i pro før den er beder end home. ja den kan køre win98 spil. Men grafikken bliver Meget dårlig, så man gider ikke engang at spille det i mit tilfælde. du skiftet lige fra home til pro... det koster da lige en del penge når det er orginal cd som vi andre køre med...

clausga >>> du skulle meget gerne kunne gøre det.. men husk at gøre det på en hel ren harddisk når du skal til at gøre det.. winxp er også meget brugervenlig. har selv win98 win2k og winxp  på min tre computer og der er winxp klart den jeg helt ville bruge :-)
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2003 - 09:21 #5
Du behøver ikke , at køre en upgrade, du smider cdèn i drevet starter maskinen, kører en installation, på et tidspunkt bliver spurgt om, at sætte win98 skiven i, derefter sætter du XP skiven i igen, og så kører installationen, på denne måde får du en ren XP installation.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. januar 2003 - 09:30 #6
ja det er endtelig rigtig... når du opgrader til winxp så sletter den alt andet du har... så man behøves ikke at formater... men skulle mene at det var lidt beder for at undgå fejl og så tager det jo ikke så lang tid
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2003 - 09:34 #7
Den bedste måde, at køre nyt OS, er stadig, at formatere først, der kan stadig køres en ren installation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 10:19 #8
Man kan IKKE opgradere et OS på dansk til et nyere OS på engelsk - du får ikke muligheden ved installationen.
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2003 - 11:26 #9
Du kan IKKE opgradere fra een sprogversion til en anden
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2003 - 11:27 #10
Att: John Stigers
sorry - jeg havde ikke set dit svar, hvorfor mit er overflødigt
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 11:42 #11
catbody> NP ;)
Avatar billede clausga Nybegynder
06. januar 2003 - 15:26 #12
nej men kan jeg ikke installere det fra bunden af med en win xp uk med en dk win98 cdrom... Jeg vil IKKE først installere win98 og så xp men bare xp først, men det er der 2 der siger at man ikke kan nu ?
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2003 - 17:32 #13
Du skal ikke installere 98 først, du skal starte installationen med XP, så spørger XP om at se win98, den skal godkendes for, at installationen kan fortsætte, er den godkendt, spørger den om XP skiven, og installationen fortsættes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 19:26 #14
ok - kan se jeg skal forklare mit svar ;)

Man kan IKKE OPGRADERE fra dansk win98 til engelsk XP - men det er heller ikke det der spørges efter kan jeg se nu - sorry :)
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2003 - 20:16 #15
Nu er jeg forvirret ;o()
Skal der ikke under alle omstændigheder være sproglig overensstemmelse uanset hvordan man opgraderer??
Avatar billede initializing Nybegynder
06. januar 2003 - 20:18 #16
John det kan også siges på en anden måde:

Du kan IKKE ændre sproget på dit OS ligemeget HVAD du gør!
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2003 - 21:59 #17
Det har intet med sprog, at gøre, den nye XP upgrade skal kun registrere, at win98 er en godkendt ver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 22:17 #18
peet49> nej det fandt jeg ud af - desværre for sent. Men ellers har jeg nu ret ;)
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2003 - 11:24 #19
Som jeg har forstået det, er der altså 2 scenarier:
1:  Pc med allerede installeret Win98 DK som skal opgraderes til WinXP UK uden at formattere -  Kan IKKE lade sig gøre.
2:  Pc der allerede er formatteret (tom harddisk).Der skal installeres WinXP UK
(opgraderingsversion). Win98 DK version haves.  Der bootes på WinXP UK og install-vejledningen følges. Under installationen bedes om CD med Win98 DK, for at verificere at opgraderingen til XP er gyldig. Altså: sprogversion har ingen betydning.

Er ovennævnte korrekt????
Avatar billede peet-49 Novice
07. januar 2003 - 11:44 #20
Som skrevet stod, XP skal acceptere win98.
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2003 - 11:57 #21
Så har jeg altså endelig forstået det korrekt.
En glad mand :o))))
HC/Catbody