Avatar billede gunni Nybegynder
04. januar 2003 - 23:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

skal bruge et lille program

hej eksperter..
er der nogle der kender et lille program der kan gøre min skærm sort eller skifte til pause skærm. ved tryk på en knap. altså i stedet for at den selv skifter til pause skærm efter x antal minutter. skal den kun gøre det nå jeg trykker på en tast. nå jeg så er tilbage ved skærmen trykker jeg igen og skærmen tænder...

på forhånd tak...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. januar 2003 - 00:04 #1
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 00:12 #2
Smart lille program. men vil gerne have et hvor jeg kan bruge en tast forxembel f1. og hvis det kunne sette en pauseskærm på
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 00:13 #3
og det må gerne kunne køre i baggrunden så man ikke selv skal starte det op hvergang man tænder sin puter :)
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
05. januar 2003 - 00:18 #4
For at starte op automatisk kan du vel bare smække dit i din Start mappe!
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 00:27 #5
jaaaa kan jo være rigtigt nok. men det som rs2000 var så venlig at forslå kan ikke helt det jeg skal bruge. så jeg skal have et andet :)
Avatar billede jefa Nybegynder
05. januar 2003 - 00:30 #6
Quick Start Screensaver 1.0
Freeware
http://www.tucows.com/system/preview/240333.html
Avatar billede jefa Nybegynder
05. januar 2003 - 00:36 #7
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 00:44 #8
det 1 virker ikke serlig :(
nr 2 kan jeg kun bruge mus og det går bare ud til min windows logon skærm.
he he jeg vil have så jeg kan bruge en tastetur knap. og at den gå i sort eller en valgfri pauseskærm.
Avatar billede jefa Nybegynder
05. januar 2003 - 00:52 #9
Det er fordi du har valgt at den skal gå til velkomstskærm ved ophør, altså din pauseskærm.
Avatar billede sekam Nybegynder
05. januar 2003 - 00:53 #10
Find screensaver filen på harddisken. (Søg efter *.scr)
Lav en genvej til den på skrivebordet, og vælg egenskaber for genvejen.
Vælg f.eks. så F1 eller CTRL-ALT-S som genvejstast.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2003 - 01:02 #11
sekam's svar er måden. Du kunne også prøve Winsecure-it, freeware til Win9x/ME.
http://www.sguft.com/default.asp?mode=ProductInfo&ID=2
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 01:10 #12
jep enig sekam svar er vejen tusind tak... men er der så nogle der ved hvordan jeg kan lave en pauseskærm der bare er sort uden noget tingel tangel der køre rundt ?
Avatar billede sekam Nybegynder
05. januar 2003 - 01:25 #13
Np. :)
I Windows 98 hedder den 'Windows 98.scr' Og ligger i system mappen.
I 2000/XP hedder svjh 'scrnsave.scr' og ligger i System32 mappen.
Avatar billede gunni Nybegynder
05. januar 2003 - 01:30 #14
takker