Avatar billede fleron Nybegynder
03. januar 2003 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Shelle32.dll - udtræk at koder

Der gemmer sig en masse returkoder i shell32.dll - Er der en som ved hvordan man nemt kan lave en liste over hvad der findes ?.
I mit tilfælde vil jeg gerne vide hvad "SHELL32.dll,-31751" giver at tekst. Jeg har set mange steder i registreringsdatabasen at shell32 bliver brugt på denne måde, så jeg kunne godt bruge listen til at ændre lidt på de returkoder der kommer i forskellige programmer.
Avatar billede soreno Praktikant
03. januar 2003 - 17:59 #1
Prøv evt. om Resource Hacker kan bruges til noget:
http://www.users.on.net/johnson/resourcehacker/

Åbn shell32.dll med Resource Hacker og kig lidt nærmere på "String table" eller hvad det nu er den hedder.
Avatar billede soreno Praktikant
03. januar 2003 - 18:01 #2
Muligvis er der et entry for hvert tal, altså står der f.eks.
String table
  31751 = "Du har udført en ulovlig handling og vil blive retsforfulgt"
  31752 = "Du skal indbetale 2000.- for at Windows tillader denne handling"
Avatar billede soreno Praktikant
03. januar 2003 - 18:04 #3
Du skal nok være varsom med at ændre i noget - hvis du gør er det ihvertfald på eget ansvar :-)

Husk backup.
Avatar billede fleron Nybegynder
03. januar 2003 - 18:32 #4
Og ja - jeg skal nok huske backup :-)