Avatar billede dp Nybegynder
02. januar 2003 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Multifunktionsprinter til både Shared på Linux til Windows

Hej!
Jeg har forsøgt i rigtig lang tid at finde en multifunktionsprinter (printer/scanner/kopi/fax) som kan virke ved at jeg tilslutter den Linux eller en printerserver og kan bruge den på den alle computerne der er tilsluttet på netværket. Der er tale om Linux Redhat 8.0 samt Windows 2000 Professionel og Windows XP computere.
Findes der slet ikke sådan en - jeg tror måske det er scanner delen der er svær at skaffe når den skal være netværksdelt...
Den må selvfølgelig gerne være god. Med god mener jeg nogenlunde høj opløsning i både printer og scanner og så må den gerne være lidt hurtig og meget gerne så den kan både scanne og printe i farver.

Har du et bud?
Avatar billede jefa Nybegynder
02. januar 2003 - 22:25 #1
Jeg ved desværre ikke hvilke der kan skaffes Linux drivere til men kan anbefale hp officejet d135 som kan tilsluttes en printserver
http://www.hp.dk/mfp/products.php
Jeg bruger selv en HP G95 på Printserver og alle maskiner har alle funktioner. Det smarte er at skal man f.eks. scanne kan man fortælle hvilken computer på netværket man vil scanne til. Der kan altså scannes uden at være ved pc'en.
Avatar billede sekam Nybegynder
02. januar 2003 - 22:27 #2
Avatar billede toocool Nybegynder
03. januar 2003 - 01:22 #3
Kan helt klart anbefale hp's produkter. Efter egen erfaring er det dem som har den bedste "oppe-tid"
Avatar billede dp Nybegynder
08. februar 2003 - 23:27 #4
jefa - du har reddet min dag...
Det tog godt nok lidt lang tid at finde driverne, men det lykkedes... jeg vil nu gå efter d155xi modellen... den ser lidt lækker ud.
Jeg synes at Lexmark modellerne er lidt mangelfulde? Er det bare mig eller?

Til andre der måtte få brug for disse drivere kan de findes her:
Scanner delen: http://hpoj.sourceforge.net/suplist.shtml (kig under Supported devices)
Printer delen: http://hpinkjet.sourceforge.net/ (kig under installation resources -> products supported -> Fanebladet "Multi-Function"

jefa - du fik mig på sporet! Kan du ikke lige svare så jeg kan give dig point?
Avatar billede dp Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:26 #5
Nå nu har denne vist været åben så længe at jeg må lukke den :|