Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 17:58 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Musik Magasin

Goddag
jeg står med en ide, jeg har en fifty-fifty tanke om. Ideen lyder på en musikmagasin/blad om musikken i Esbjerg. Dvs. man vil kunne finde interviews med Esbjergensiske bands, anmeldelser af koncerter og nye cd'er fra bands og kocert datoer osv. Tror I det ville være en ide der vil kunne få en stor succes, der til vil der jo også være reklame pladser i bladet og vil da mene at der er mange forretninger of firmaer der vil reklamere i sådan et blad.
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:00 #1
Forsættelse -->
Man kunne også måske sælge reklame pladserne ib ladet til et reklame firma som så satte reklamer i og vi på bladet ville så tjene på det`?. Nogen med erfaring indenfor dette?
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 18:03 #2
De ville nok være billigere at lave det som website:O)
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 18:04 #3
De=det!
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:04 #4
donwang >> Ja det ville det, men ville det have en så stor succes som hvis det blev udgivet som et magasin/blad?
Avatar billede donwang Nybegynder
01. januar 2003 - 18:07 #5
Et blad er noget man får smidt i hovedet.... Et website er noget man besøger hvis man har interresse for emnet:O)
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:08 #6
Ja. Ville du hellere læse anmeldelser af koncerter i et blad eller på internettet. Tror du folk ville bide på og hvad med reklamering?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:09 #7
nu kender jeg ikke så meget til musiklivet i Esbjerg. Men du skal måske overveje om det er bredt nok 'kun' at koncentrere sig om Esbjerg?

Bare en tanke jeg fik.
Mvh.
Gonza
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:11 #8
gonza >> Ja det kan du have ret i. Men det ville jo også blive stort så hvis man skulle koncentrere sig om Danmark og det er nok også meget svært, da der er danske musikblade som er nok meget svære at hamle op med.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:11 #9
Jeg tror at jeg ville læse mere om den slags i et blad end på internettet. Men man kan jo også suplere de to ting? Et blad er noget nemmere lige at have med på farten end en hjemmeside i hvert fald ;o)
Avatar billede dna Nybegynder
01. januar 2003 - 18:13 #10
Reklamering er ikke noget du kan tjene på via internettet.. der er besøgstallet for sådan en side simpelthen for lavt!

Aner ikke hvordan det er med et trykt medie!?

dna
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:13 #11
graceland > tjaa... Det er rigtigt nok. Men måske skulle man så koncentrere sig om sønderjylland? Jeg ville mene at det var en passende størrelse. Eller måske starte med Esbjerg og så senere udvide, hvis det bliver en succes. På denne måde kan du også spare nogle penge, hvis det bliver en fiasko.
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:13 #12
gonza >> Jeg ville også hellere læse et blad og det ville da måske vække nogen folk op om musikken i Esbjerg.
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:14 #13
dna >> Det er nemlig det, derfor jeg tror det bider lidt mere i blade. Hvis altså reklamen er fiks og spændende
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:15 #14
gonza >> JA så heller starte i de små og arbejde sig op, på den måde har man også en del erfaring og læser med!
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:16 #15
Fortsættelse -->
Nogen herinde der tror at man kan få sponsorater altså til betaling af trykning og diverse udgifter der nu kommer. Måske kommunen .....!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:19 #16
graceland >
jeg må godt nok også indrømme at Esbjerg er noget større end jeg lige troede. fra danmarksstatistik: 82676 inbyggere pr. 1. januar 2001

Så der vil nok være grundlag for et sådant magazin/blad. Men hvad er der i forvejen af den slags i Esbjerg? Vil du få mange konkurrenter?
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:19 #17
gonza >> Der er nemlig ikke noget blad der omhandler musikken i Esbjerg :-)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:22 #18
graceland > Det er jo i hvert fald et plus. Man skal så lige overveje målgruppen. Måske skal du få lavet en analyse om folk hellere vil læse om internationalt/nationalt/lokalt musik... Hvis der næsten ingen er der vil læse om det lokale, ja så vil det jo nok være dumt at ofre penge på det.
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:24 #19
gonza >> Det er så rigtig. Men der vil jo også være gode anmeldelser af koncerter i Esbjerg det kan være d-a-d eller et andet større band. Der vil også være cd anmeldelser af de nyeste cd'er fra både lokale og kendte bands
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:26 #20
graceland >
Jamen, jeg tror da ogs at det vil være en god ide. Men man bliver jo bare nødt til at vide, ikke tro. :o) Analysen kunne jo også hjælpe dig med at vide hvor stort oplag du skal starte med. Og så skal du have lave noget godt reklame for dit blad. Hvor mange er i der vil lave det? Eller er det kun dig indtil videre?
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 18:27 #21
gonza >> Det er så rigtig. Vi er 2 indtil videre der er på vognen
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:40 #22
Det jeg ville gøre var, at finde ud af hvad det vil koste at starte op. Finde ud af om i kapital nok til at få det startet godt op (glem ikke reklamekroner her). Priser på at få trykket jeres blad m.m. Dette skulle være nemt nok ved at kontakte de rigtige mennesker og en lommeregner. Dog er der utrolig mange udgifter som man muligvis kan overse.

Derefter vile jeg finde ud af hvilken målgruppen jeg henvender mig til.

Efter det ville jeg lave den føromtalte analyse. Husk at gå udenfor målgruppen også. Man skal selvfølgelig overveje hvilke spørgsmål der er relevante for jeres projekt.

Analysen skulle så gerne give et godt indblik i om jeres projekt vil holde vand, eller om det er dømt til at mislykkes.

Hvis det ser ud til at holde vand, ja så er det jo bare at gå igang. ;o)
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 19:02 #23
gonza >> Det lyder som en rigtig god fremgangsmåde. Den vil vi nok arbejde os udfra og nok tilføje lidt på.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. januar 2003 - 20:05 #24
Ja delvfølgelig skal der lige tilføjes lidt. Det var ogs bare et hurtigt udkast ;o) Men er da glad for at kunne hjælpe
Avatar billede graceland Nybegynder
01. januar 2003 - 20:10 #25
yes..!
Avatar billede revelation Nybegynder
01. januar 2003 - 22:22 #26
Nu kender jeg heller ikke Esbjerg men jeg laver et blad for et firma, på 24 sider 4+4, inkl. tryk og opsætning og det fakturer jeg dem 53.000.- for.

Så du skal min. regne med den udgift til produktion af blandet, så kommer så udgiften til kontor, computere, telefon , evt. jounalister osv. så der skal nogle ann. kroner ind.
Avatar billede ALS Praktikant
02. januar 2003 - 02:03 #27
graceland >> Prøv at kontekte cafe-livet i Esbjerg. Også spille-stederne, hvis I har sådan nogen.

Jeg tror du har ret i at et trykt medie vil være godt. Internet, er meget snævert og det er ikke så let at trække besøgende til. Hvis dit blad var gratis tilgængeligt på byens cafere, tror jeg du vil nå en bredere gruppe. Desuden vil det være oplagt at få de forskellige cafe-ejere til at sponsere bladet ved at købe annoncer i det blad de selv distribuere.

I bør nok prøve at få lavet en forretningsplan for jeres ide. Den skal beskrive hvad det er I vil med bladet, hvorfor det har en berettigelse, hvordan I vil skaffe kapital osv.
Kik evt. forbi www.startfirma.dk hvor andre iværksættere udveksler erfaring og ideer.

Held og lykke med dit projekt.
Avatar billede cozey Nybegynder
04. marts 2003 - 13:35 #28
Er det blevet til noget?