Avatar billede b.a.s. Nybegynder
30. december 2002 - 22:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU og kølerprofil limet sammen

Jeg har en CPU (Intel Pentium 4 478Pins) som har siddet i et Medion bundbræt, efter vi har hevet køleren af, fulgte CPU'en desværre med, nu kan vi så ikke sætte den i igen, da kølerprofilen nærmest er limet fast til CPU'en og ethvert forsøg på at sætte den ned i soklen gør benene skæve.

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg CPU'en skilt fra profilen uden at ødelægge begge dele?
Avatar billede sekam Nybegynder
30. december 2002 - 22:35 #1
Læg den i fryseren i 5-10 min.
31. december 2002 - 00:22 #2
varm den op så "limen" bliver blød - eventuelt i varmt vand
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 09:27 #3
Du tager CPUèn med to fingre og kølerelementen med to andre og vrider modsat, så løsner den sig.
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
31. december 2002 - 15:05 #4
Det lyder jo meget logisk, men til sidst blev den brutale måde den eneste udvej (fryseren? nejtak),det så lidt voldigt ud men virkede, desværre i vores iver for at få den fixet hurtigt, smadrede vi et ben :(
Avatar billede peet-49 Novice
31. december 2002 - 16:25 #5
Takker og godt nytår.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. december 2002 - 16:28 #6
b.a.s. => syne sdu ikke det er på tide at lukke nogle at dine gamle åbne spm?`
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=b.a.s.&option=22
Avatar billede sekam Nybegynder
31. december 2002 - 17:29 #7
Det med fryseren virker.