Avatar billede jacob_damgaard33 Nybegynder
30. december 2002 - 17:58 Der er 3 kommentarer

Hardisk som ike vil

Jeg har en ibm hardisk som jeg ikke kan installer win2000 på.. jeg har formater den og lavet den om til far32.. men jeg kan ike finde hd ude i dos så jeg kan installer den.. når den starter op kan den godt se den
Avatar billede sekam Nybegynder
30. december 2002 - 18:16 #1
Hvilken dos version bruger du? (Dos 6.22 kan f.eks. ikke se FAT32 drev)
Hent evt. en Windows 98/ME bootdisk på www.bootdisk.com
Avatar billede eyvind Seniormester
01. januar 2003 - 20:10 #2
Win 2000 kan lave boot disketter til opstart 4 stk. bruger den.
Hvis du åbner den på en windows maskine i stifinder er der noget der hedder BOOTDISK >makeboot. Dem kan du bruge til starte op og formatere din HD samt indstallere med. Husk lige at sætte HD til master.
Eyvind.
Avatar billede sup Nybegynder
04. januar 2003 - 02:42 #3
Normalt når man installerer Win2000 booter man maskinen fra Win2000 CD'en. Når Win2000 installationen er startet kan du vælge harddisken som Windows skal installeres på. Installationsprogrammet kan godt se fat32, så du burde ikke ha nogen problemmer. Hvis maskinen ikke starter fra CD'en skal du sandsynligvis lige ændre boot rækkefølgen i bios.

Sup.