Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 09:37 Der er 19 kommentarer

Hjemme netværk delt lokalt lanside men IKKE Internetside

vil gerne lave et netværk hvor jeg kan spille sammen med min nabo på lokalt netværk. han har adsl og det samme har jeg . og vi vil ikke kunne bruge hinandens internet
bruger A har adsl og en zyxel prestiges 316 wireless
bruger B har adsl med 2601 router fra tdc
håber det kan lade sig gøre
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 09:39 #1
hilsen wincentz - forresten
se billeder af ulykker og brande på denne side http://www.denernem.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 09:59 #2
eftersom du har været på eksperten i lang tid...vil jeg præsentere dig for følgende regel:

regel 2.1.6 Det er ikke tilladt at gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

Desuden skulle du måske få lukket nogle af dine gamle spørgsmål.
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 10:18 #3
okay det er jeg ked af så har ikke været herinde i lang tid
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 10:27 #4
nu kom jeg lige væk fra spørgsmålet :-)...men det kan sagtens lade sig gøre. Spørgsmålet er om I vil investere i 1 netkort mere til hver jeres pc, eller om i på nuværende tidspunkt har en switch/hub hver, og så bare tildele 2 ip'er til jeres netkort. Går ud fra I vil trække kabel mellem hinanden, da trådløs nok ikke bliver så godt.
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 11:01 #5
ok men det skal være sådan at han ikke skal kunne lave om i sin konfig og aligevel komme på mit internet vi har begge routere og jeg har desuden en extra 2601 router som jeg måske kunne bruge det et eller andet i denne sammen hæng ? feks sætte 2601 i røven af min zyxel og sætte de filter op i den ? men jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen der havde sat sådan noget op :) det ville jo være dejligt nemt :)
og med hensyn til at lukke mine ?? så ved jeg ikke lige hvor jeg skal gøre det kan du være behjælpeig med det osse?
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:13 #6
læg et svar og accepter det, hvis ikke andre har lagt et tilfredsstillende svar.

nu skriver du pludselig at han skal kunne komme på dit internet...hvad mener du?
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 11:18 #7
haha nej jeg mener bare at han må ikke selv kunne lave om så han kommer på mit aligevel .
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:20 #8
jamen køb 1 netkort hver og så skulle det være det...ganske simpelt
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 11:34 #9
vil hellere have det løst uden flere netkort i maskinerne feks hvis han skal have emere end 1 pc som skal kunne mit lan
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:46 #10
hvis du absolut vil have en router imellem, så overlader jeg det til en anden. Det gider jeg ikke bruge tid på. Desuden giver det sikkert problemer i forbindelse med spil over netværk. Det vil i hvert fald være meget nemmere med enten 2 ip'er på samme netkort eller 2 netkort...men det bestemmer du jo, så...over and out
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 11:50 #11
okay rolig sådan var det jo ikke ment men tænker bare på feks en laptop med 2 netkort der koster de jo ikke kun 100 kr ;) men jeg har nemlig osse mere end 1 pc herinde ved mig selv . (har 3) så det ville være rart at kunne spille alle 4 eller 5 (hvis han skal have 2 på ) .
men okay tak for din hjælp riversen :) skal ikke forstyre dig mere,
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:53 #12
det skulle ikke lyde negativt...

jamen, hvorfor så ikke tildele 2 ip'er til hvert netkort eller evt. forbinde det hele i samme netværk (samme ip-maske). Hvis du så vil være 100% sikker på din nabo ikke bruger dit internet (og hvorfor skulle han dog det?) kan du jo sætte filtre op i din router der kun giver dine pc'ere internet adgang.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:54 #13
du kan jo også hive hans stik når i ikke spiller ;-)
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 11:55 #14
okay det kunne jeg da teste :) men var ikke klar over at jeg kunne tildele flere ip til hvert netkort
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:55 #15
og når nu I alligevel er ved det så slå jeres adsl sammen og få den dobbelte hastighed...altså så en af jer kun har adsl installation ;-).
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 11:56 #16
jo, det kan du godt, men kan godt være lidt triggy hvis man vil køre med en blanding af dynamisk og fast ip...det vil være langt det nemmeste med 2 faste. Eller som jeg foreslår, hvis I slår jeres net sammen
Avatar billede wincentz Nybegynder
29. december 2002 - 12:00 #17
det med at slå dem sammen er jeg ikke meget for da jeg ikke ved om han bruger filesharingsprogrammer like kazara dcc og alle de andre . så er det jo mig der får ballen hvis der skulle ske noget
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2002 - 12:02 #18
ok
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 22:07 #19
luk spørgsmålet tak