Avatar billede imv29 Nybegynder
28. december 2002 - 12:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SMS via internet

er der overhovedet nogen teleselskaber tilbage der understøtter SMS sendt fra internettet? og i så fald hvilke?
Avatar billede maximusdk Nybegynder
28. december 2002 - 12:38 #1
Avatar billede andersf Nybegynder
28. december 2002 - 12:39 #2
De større selskaber gør du køber bare retten til at bruge selskabets gateway.

/AndersF
Avatar billede maximusdk Nybegynder
28. december 2002 - 12:39 #3
Avatar billede imv29 Nybegynder
28. december 2002 - 12:40 #4
coolsms.dk-->  Midlertidig lukket
Avatar billede maximusdk Nybegynder
28. december 2002 - 12:40 #5
www.sendsms.dk
denne skulle virke til alle selskaber
Avatar billede maximusdk Nybegynder
28. december 2002 - 12:41 #6
www.lynsms.dk
også denne her
Avatar billede maximusdk Nybegynder
28. december 2002 - 12:42 #7
eller denne her
www.gratisbesked.dk
Avatar billede imv29 Nybegynder
28. december 2002 - 12:42 #8
www.sms.webside.dk-->
"Det er kun muligt at sende gratis SMS beskeder til Sonofon, Telia og Tele2Mobil kunder. Da de andre teleselskaber har lukket for deres gateways."

det besvarer jo spørgsmålet! smid et svar hvis du vil have points for den maximusdk
Avatar billede andersf Nybegynder
28. december 2002 - 12:43 #9
Ønsker du bare at sende sms eller ønsker du et system til din Internet/Intranet eller postsystem?

/AndersF
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. december 2002 - 12:44 #10
Som der er skrevet så understøtter alle teleselskaber sms via internet. Det du skal gøre er at indgå en aftale (vil foerslå telmore) om at benytte deres gateway.

Afhængig af kvantum kan du nok få en rimelig god pris.
Er det til en eller anden form for overvågning m.v. hvor du ikke har det store behov, er jeg da sikker på fx coolsms.dk kan hjælpe dig, har selv tænkt på at kontakte dem for at høre om man kan få en bagdør, og så bare betale efter forbrug
Avatar billede andersf Nybegynder
28. december 2002 - 12:46 #11
Jeg er ved at købe "noget" fra TDC - jeg skriver "noget" fordi jeg først får besøg af konsulenten fra TDC i uge 2.

/AndersF
Avatar billede imv29 Nybegynder
28. december 2002 - 12:48 #12
>>sbk.  jeg tror du misforstår mig, jeg er ikke selv interesseret i at lave en smssender. spørdgsmålet er om man kan sende gennem de eksisterende, som gratisbesked.dk og hvad de ellers hedder.
men hvis nogle af disse har købt sig ind på alle selvskabers gateway, så er der nok forskel på hvilke teleselskaber man kan sende til. er der eksempelvis nogen der understøtter debitel eller telmore?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. december 2002 - 13:52 #13
telmore = tdcs net
debitel = sonofons net
Det er kun tdc, sonofon, orange og telia der driver GSM net i dk (så vidt jeg lige husker)

Så dem kan du altid sende til
Avatar billede imv29 Nybegynder
02. januar 2003 - 13:16 #14
jeg lukker da spørgsmålet da det har stået åbent længe.
jeg prøvede at skrive en sms til en debitel telefon. på alle de sms-sider der er nævnt her i tråden og der er ingen af dem der gik igennem.
Avatar billede xirb Nybegynder
19. juni 2003 - 08:24 #15
Både http://www.coolsms.dk/ under "Normal SMS" - kræver måske, at du har en elefon selv og kan tilmelde dig gratis) og http://www.smsme.dk/smsmenow.php skulle kunne sende beskeder gratis - også til de selvskaber, hvor der skal betales.
De er nemlig sponserede selskaber.. (OG håber selvfølgelig folk hopper på deres betalingsservices også..)
Avatar billede arg0n Nybegynder
27. november 2003 - 12:42 #16