Avatar billede skumbaq Nybegynder
27. december 2002 - 14:07 Der er 5 kommentarer

Webserver og java

Jeg har sådan en Linux Mandrake 8.2 Apache webserver

Godt så.

Nu sidder jeg så her med min Jbilder og laver de flottest Appletter som jeg gerne vil sætte på min php webside men jeg synes ikke at få den til at vise dem rigtig

Kunne det tænkes at jeg mangler at installer noget på webserveren ?, hvis ja, hvad ???
Avatar billede disky Nybegynder
27. december 2002 - 14:14 #1
Apletter er client programmer, det kræver ikke noget specielt på din server, så problemmer er forkert opsætning af din HTML side. eller du anvender java ting som f.eks. Swing som ikke understøttes af microsoftes forvrængede JRE
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2002 - 16:50 #2
Prøv og forklar lidt mere om præcis hvad fejlen er. Hvad skulle
der vises på skærmen, hvad vises der, er der nogle fejl-meddelelser
på java-konsollen, hvilke browsere har du prøvet med, hvordan ser
HTML fragmentet som kalder appletten ud, forsøger aplletten at lave
nogle forbindelser til server etc.etc..

Mange spørgsmål - men vi skal have lidt at arbejde med for at vi kan hjælpe.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. december 2002 - 17:08 #3
Du mangler tilsyneladende lidt grundliggende viden omkring appletter, læs mere her:

http://www.realapplets.com/tutorial/

hint: drop JBuilderen og lær Java fra grunden, senere hen vil du så kunne bruge JBuilder....
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2002 - 17:14 #4
janus> Umiddelbart kan jeg ikke se sammenhængen mellem brug
af IDE eller ej og forståelse for applets !?!?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. december 2002 - 22:34 #5
Jeg tror de flestes indgangsvinkel til Jva er appletten! Hvad var nu det for en størrelse og hvad mere rummer alt det her egentlig. Teknologien er fantastisk, med relativ simpel htmlkendskab kan man rent faktisk få denne her til at opfører sig på forskellige måder igennem parameter værdier. Interessen er vakt og dermed også et nødvendigt kendskab til Java. tjaa og hvordan kommer html-duden nemmest over i et programmeringssprog, og så endda OO. Hmmm, han aner ikke hvad OOP er og står for, derfor finder han noget der lugter langtvæk af GUI, RAD osv. Følger simple tutorials og stadig ikke fatter en skid af OOP eller sågar grundliggende programmering. Men alligevel kalder fyren sig for programmør fordi han med "trial and error" kan få noget, syntes han selv, produktivt frem på skærmen. Jaja det var jo ganske nemt, men kommer det til en smule debugging el. lign har fyren tabt pusten. Sørgeligt men sandt... Et simpelt spørgsmål som "hvorfor virker min applet ikke, Kunne det tænkes at jeg mangler at installer noget på webserveren ?, hvis ja, hvad ??? ", afslører i første omgang et manglende begreb om client ctr. server side afvikling, og derfor henviste jeg venligt fyren til en tutorial der fortæller om appletten og dens natur!

Du vil sikkert kunne se udfra mine øvrige spørgsmål at jeg er ny i Java og det er ganske korrekt. Men har alligevel været beskæftiget som udvikler i små 5år, deraf min måske meget konservative holdning til idelogien omkring OOP osv!. Min erfaring er ikke, at springe over hvor gæret er lavest, tværtimod. Jeg er nok mere typen der springer over svaret på opgaven og sammenligner min egen løsning med den skrevne - hvis du forstår :O)

Godt nytår :O)

nb: min kommentar var ikke hæftet på skumbag, men blot et svar på tiltale fra arne v.