Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 00:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Går kold

Hjælp vi er to nybegyndere der sidder og prøver at instalere Linux Mandrake vi har lavet en boot diskette som virker fint den starter op og når den skal til at instalere vil den have man vælger det cdrom drev hvor linux cd´en er i men så går den kold og man kan ikk vælge noget ???
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
27. december 2002 - 00:59 #1
Det kan være fordig i starter computeren med en diskette i det kan nogle computerer ikke klare
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:01 #2
hvad gør man så den kan ikk boote med cd´en
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
27. december 2002 - 01:03 #3
Starter computeren og når den er startet sætter du disketten i.
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:04 #4
Hvad mener du vi sidder med en helt nyformatere harddisk
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
27. december 2002 - 01:06 #5
Ja men ikke alle computere kan klare at man tænder computeren men en diskette i så prøv at sætte den i når computeren er tændt
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:11 #6
Den booter fint den starter op så kommer den til " Please Choose Cd rom for the installation" Så går den kold
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
27. december 2002 - 01:13 #7
Ved det ikke
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:14 #8
har du linux mandrake inde på din com
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
27. december 2002 - 01:15 #9
Nej
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:19 #10
hent 3 iso filer til Mandrake 9.0 på dansk, brænd  3 CD'er og installere direkte fra den 1. CD-rom
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:20 #11
her er en link til filerne http://www.klid.dk/sw/Mandrake-iso/

har selv brugt dem og det gik som en leg, selvom jeg også er newbies ;o)
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:22 #12
okay vi hentede dem inde på linux egen hjemme side vi hentede osse de tre cd´er og brændte dem over men den kan ikk boote med dem
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:32 #13
det havde jeg ingen problemer med, der må være noget galt med den brænding.

den link jeg har brugt er en rettet udgave, den første jeg fik var tosset, og der var problemer med æøå, det er rettet nu.
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:35 #14
Hvordan brændte du dem ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:37 #15
med Nero burning Rom i standard opsætning.
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 01:37 #16
lagde du dem direkte over som image filer
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:38 #17
på en WinXP maskine og linux blev efterfølgende installeret på en helt nøgen maskine der kunne boote på CD.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 01:44 #18
ja, Nero ser dem som billedfiler og så sker vidunderet, programmerne og det hele bliver pakket rigtigt ud ;o)
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
27. december 2002 - 02:57 #19
k vi har fået det til at virke men nu har vi et nyt problem..
vi skal ha hentet noget fra en computer der har windows og er sat i LAN forbindelse med den maskine der har Linux.
Kan vi hente noget fra den computer med windows(2000)??
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2002 - 12:43 #20
Nu slår du lige nøjagtigt ned på et emne som jeg ikke kender til, jeg kunne også lide at vide hvordan man forbinder dem over nettet da der jo ikke er en workgroup på linux'en.
Jeg har da tænkt mig at spørge på eksperten, men har ikke fået taget mig sammen, jeg venter til min søn kommer forbi, han kender en hel del til Linux/Unix.

Takker for pointene..