Avatar billede djonez Nybegynder
24. december 2002 - 02:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Inst. af Half-Life server

Jeg har filen jeg skal bruge "hlds_l_3110_full.bin"
Meningen er at den skal køres hvorpå man så skal acceptere valve's terms og når man så har gjort det får man den .tar fil man skal bruge til sin ports.
Men ... Jeg får konstandt en fejl ala stil med "Elf "0" error"
Jeg har lavet "chmod a+x hlds_l_3110_full.bin" for at kunne køre den.
Men jeg får den fejl uanset hvad jeg gør.
Jeg har format, om inst. FreeBSD, jeg har endda skiftet alt hardware hvis det kunne være det.
Så n står jeg med en helt ny maskine og den laver stadig samme fejl.

Nogen der har et bud?

System Info: Athlon 600 Mhz, 512 MB PC133 ram, 10 GB UW-SCSI, Adaptec 2940UW.
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 02:16 #1
Det er fordi at du ikke har installeret linux_base

tjek /usr/ports/emulators/linux_base

desuden. Hvorfor har du ikke installeret HL-server fra /usr/ports/games/hlserver-cs ?
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 02:22 #2
ohh. Du har brugt ports, men hvor kommer den bin-fil ind i billedet?
jeg skriver bare:

cd /usr/ports/games/hlserver-cs && make install clean

og så arbejder den lystigt med at hente data og installere det.
Avatar billede 3string Nybegynder
24. december 2002 - 02:57 #3
Mon ikke at bin-filen er et image at en cd...
Brænd den ud med et brænderprogram (ved ikke hvilket, jeg er windows-mand ;) )
Installer den derefter, som de andre siger, jeg regner med, at de ved, hvad de gør ;)
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:03 #4
Jeg har før kørt HL-servere og det var som sagt bare at porte dem og starte dem. Hvorfor skal man have fat i cd'er osv.? det fatter jeg ikke :)
Avatar billede 3string Nybegynder
24. december 2002 - 03:10 #5
Det er bare et gæt, baseret på windws erfaring, sååå...hvem ved ;)
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 03:13 #6
Jeg tror du tager fejl i det her spørgsmål, men du indrømmer jo at du kun er til Windows (*host*) :)
Avatar billede shagwell Nybegynder
24. december 2002 - 04:28 #7
Damm den var ny for mig den der med /usr/ports/games/hlserver-cs man finder sku også ud af noget nyt hver dag med FreeBSD

Min server
1200MHZ AMD DURON
1.6 TB på 8 stk 120GB Barracuda V
1024 MB ram pc 133
FreeBSD 4.7
CC adsl 512/512

:D
Avatar billede djonez Nybegynder
24. december 2002 - 15:37 #8
pab-hauge : Linux Base er inst. og nej jeg skriver ikke noget om at jeg skal inst. CS så det var ikke lige deet svar jeg manglede.
Avatar billede djonez Nybegynder
24. december 2002 - 15:41 #9
linux base 7.1 er inst. og når jeg skal inst. og inst. fra ports søger jeg på hlds (dedicated server) og når jeg får dir name og går ind og tjekker Makefile ser den fin ud. Så laver jeg make install og får så af vide at jeg skal hente denne fil (hlds_l_3110_full.bin) og den skal eksekveres så man får .tar filen.
Håber at der er nogle andre der kan hjælpe eller kan komme med nogle gode råd.

God Jul og Godt Nytår
Avatar billede dgj Nybegynder
27. december 2002 - 13:42 #10
vis du har en anden comp med windows var det en ide at installer WinISO så kan du tjekke om det er et image til en cd eller om den er til linux (hvis den er til linux vil den efter min tanke komme med en "error")
Avatar billede marslars Nybegynder
05. januar 2003 - 18:14 #11
Well...
Jeg kan starte med at fortælle at nej...det er ikke noget cd-image, det er som gutten selv siger en fil hvor man skal acceptere Valve´s terms.

Nu hvor du har .bin filen, (har jeg også) siden den er god at have...såå gjorde jeg følgende da jeg skal skulle installere.

1. Hentede .bin filen fra internettet - ikke ports
2. Skrev /stand/sysinstall - Configure - Packages - og så connectede jeg til en ftp :) Og så fandt jeg linux-base, og hentede den ned og installerede den :) Du kan også gøre det samme over ports, hvis du har den installeret :)
3. Når Linux-base er installeret er du klar til at køre filen.
4. Så skriver du: "linux" for at starte linux-basen
5. Så skriver du: "./hlds_l_3110_full.bin"
Og så kommer der en masse gejl op på skærmen..det er terms fra Valve.. :) Så accepterer du, og så har du fået en .tar.gz fil :)

P.S: Husk at chmod filen...bare brug chmod 777 hlds_l_3110_full.bin
P.P.S: Husk at brug kommandoen: "linux" hver gang du skal starte serveren :)
Avatar billede kamazo Nybegynder
07. januar 2003 - 08:38 #12
Du kan læse omkring det her; http://server.counter-strike.net/
jeg har kørt cs server på redhat 8.0 PCU: 800 mhz, 128 mb ram
Avatar billede skwat Praktikant
07. januar 2003 - 23:11 #13
marslars: lille detalie,  prøv at skriv
# echo "linux_enable="YES" >> /etc/rc.conf
Avatar billede djonez Nybegynder
20. januar 2003 - 10:52 #14
Thx (0:
Avatar billede marslars Nybegynder
20. januar 2003 - 13:13 #15
skwat>> Of course :) Du ruler jo altid ;) Men tak for points, og hygge til jer allesammen!
Avatar billede djonez Nybegynder
20. januar 2003 - 21:38 #16
marslars>> du havde fuldstændig ret. min maskine har været sat op til at kører linux men gjorde det ikke. Jeg har en ven der er BSD nørd, men som ikke har haft tid til at hjælpe. Jeg fik ham lige til at bruge en time på den og kunne ikke finde fejlen. Jeg skal simpelthen starte linux selv, så det ender nok med reinst. Tak for hjælpen! :)
Avatar billede skwat Praktikant
21. januar 2003 - 08:38 #17
hallo djonez, grunden til at din linux emu ikke starter automatisk er at du ikke har "linux_enable="YES" til at stå i din /etc/rc.conf

evt. kan du som jeg siger til marslars # echo "linux_enable="YES" >> /etc/rc.conf
Avatar billede djonez Nybegynder
21. januar 2003 - 09:35 #18
skwat: Nej den har altid været på. Den starter bare ikke. Hvorfor har vi ikke fundet ud!?
Avatar billede skwat Praktikant
22. januar 2003 - 23:08 #19
hmmm så må din linux bin ligge et forkert sted, hvor har du den?
Avatar billede djonez Nybegynder
23. januar 2003 - 08:49 #20
Som sagt virker den nu på en anden maskine. Har en ide om HD failer eller noget.