Avatar billede dalshede Nybegynder
23. december 2002 - 20:33 Der er 21 kommentarer

Cs i netværk!?!

Hej Eksperter...

Jeg forsøger at sætte et LAN-Game op i Counter-strike med to pc'ere - den ene kører xp den anden 2000. De kan fint finde hinanden og der er heller ingen problemer med filoverførsler. Men - for der er jo altid et men!
Hvis jeg create'r på den pc 1 kan pc 2 ikke join'e.
Hvis jeg create'r på pc 2, lukker cs her når pc 1 forsøger at finde servere...
Hva' fan... gør man så?

Undskylæder hvis kategorien ikke er den helt rigtige... ;-)
Avatar billede ducks Nybegynder
23. december 2002 - 20:39 #1
Hvis du creator på pc 1, kan du så ikke bruge Online Games, indtaste lan IP'en på den anden computer og finde den derigennem?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. december 2002 - 22:18 #2
lytter med
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
25. december 2002 - 17:31 #3
Det lyder mærkeligt for hver gang jeg holder computer maraton så kan vi altid finde den server vi spiller på..
Bruger i en switch eller kører i bare fra computer til computer..
Avatar billede dalshede Nybegynder
25. december 2002 - 17:37 #4
Computer til computer!
Har i mellemtiden fået netværket til at køre i MOHAA...
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
25. december 2002 - 17:46 #5
Næste gang prøv at bruge en switch
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:00 #6
dalshede >>

Det skyldes nogle uoverens stemmelser mellem de to pc'er!... Prøv evt. at tjekke at jeres netværks indstillinger er ens!?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:06 #7
Jeg forklarer lige:

Start => Indstillinger => Kontrolpanel => Netværksforbindelser.
Her dobbelt klikker I på forbindelsen, som normalt er "LAN-forbindelse".
Egenskaber => Installer => Protokol => NWlink IPX/SPX/NetBIOS-kombatibel transportprotokol => OK => OK.

Så mangler I sikkert bare lige én reboot af jeres maskine!

Jeg håber det virker!?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:07 #8
Sorry.. Mit fortsatte svar kl. 23:06:15 skulle have været postet i et andet spm.!.. Jeg undskylder meget!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 09:23 #9
Nu har i nyeste version (1.5) af CS begge to ikke?
Avatar billede dalshede Nybegynder
27. december 2002 - 11:50 #10
@azzer@ >>

Nej jeg tror faktisk ik vi har nyeste version - måske faktisk kun 1.1
Hvor kan man hente en ny?
Avatar billede dalshede Nybegynder
27. december 2002 - 11:52 #11
dennism >>

Vi har tjekket at vi har ens netværksindstillinger... stadig ingen forbindelse i cs. Er det bedst at køre med faste ip'er eller skal vi bare lade dem "finde" ip'er selv?
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
27. december 2002 - 11:53 #12
Den kan du hente på Kazaa..
Hvis i har det..
Eller kan i hente kazaa på www.kazaa.com
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 11:54 #13
http://games.jubii.dk/download/cs/Klient-opdateringer/

I skal hente 1.5 FULL.

Og ja faste IP'er vil somregel altid være bedst, men cs virker skam med både statisk og dymanisk IP.
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
27. december 2002 - 11:54 #14
Find ip´er selv
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 19:31 #15
dalshede >>

Kør med automatisk at hente IP og DNS-server!...
Har du fået det til at virke? Hvis ikke, så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 19:33 #16
dynamisk IP er da ikke at foretrække? På sigt vil det ihvertfald ikke være den bedste løsning!
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 19:36 #17
®azzer® >>

Da vi udelukkende snakker lokal-netværk lige nu, så er det ret underordnet om det er dynamisk eller ej. Forskellen er om man selv vælger sin IP, eller om windows selv vælger én, når man booter op!...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 19:41 #18
Nej det er bestemt ikke bare forskellen!

Du siger selv at vi bare snakker lokalnet her og uden DHCP server så får du altså ikke tildelt nogen IP-adresse. Han nævner ikke noget om nogen router eller noget. Og hvis han havde en router med DHCP-funktion ville det stadig være bedre ikke at benytte sig at dette da evt. forwarding af porte m.m. ikke er muligt med DHCP.

Det handler ikke altid om hvad der er nemmest, men om hvad der er bedst og klogest. Desuden er forskellen det minut det tager at indtaste IP og det tror du nok han overlever ikke?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 19:43 #19
®azzer® >>

Selvfølgelig!... Jeg undskylder!...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. december 2002 - 19:47 #20
Ingen problem da. Du skal da ikke undskylde for at bringe et interessant emne til debat ;-)
Avatar billede lasse_ra Nybegynder
12. august 2003 - 00:15 #21
Hejsa

Jeg har også problemmer med CS
når jeg har lavet en bane og andre på netværket prøver at finde den siger cs net send packet error no errr (ca.)

jeg har læst forskellige steder på nettet at det er forde mit netkort/port har for meget at lave...

jeg kører med xp home og cs nyeste