Avatar billede zaprap Nybegynder
22. december 2002 - 23:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Switch box

Hejza allesammen...

Da vi 3 personer nu vil lave et hjemmenetværk-netværk, har vi fået 2 af computerne fint til at hente med 4000 kb/s ca. men den sidste kan vi kun komme til at hente med 20 kb/s og selvom de 2 andre ikke henter fra hindanden..
Hvad er der galt..?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2002 - 23:41 #1
Det kan være mange ting, kontroller om netkortet er sat ordentligt op, hvis den f.eks. ikke køre duplex og switchen gør det (eller omvendt) kan det godt betyde en masse.
Det kan også være et dårligt netkort, det kan være mange ting
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
22. december 2002 - 23:49 #2
Først skal du tjekke kablet... at det ikke bliver forstyrret af el. eller at det måske har fået et bug eller noget...

et kabel kan heller ikke tåle kulde!
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. december 2002 - 01:11 #3
hvof kan det ikke tåle kulde om jeg må spørge
Kablet er da ligeglad med om de er 1 eller 20 grader
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
24. december 2002 - 04:05 #4
Det er kablet bare ikke... det har noget med hastigheden at gøre.... kablets kobber er tynd, og hvis det får frost og får et bug... så revner det.... derfor må man aldrig føre et kabel i kulde.... det skal helst være stuetemperatur.
Avatar billede zaprap Nybegynder
25. december 2002 - 10:53 #5
der er ingen af delene der hjælper
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. december 2002 - 10:57 #6
lynx-dlk: Det har ikke noget med kulde og varme at gøre, det det har med at gøre er, hvis det ligger udenfor, og bliver udsat for UV lys, det kan det ikke tåle, da isolereníngen da med tiden vil krakelere, og kablet blive gjort ubrugeligt
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
25. december 2002 - 13:49 #7
Også det, men også kulde og varme..... vi har en skunk hvor der altid har været koldt.. og det har kørt af H til.... men efter vi har fået varme derud, ruller det bare..... så jo, det har også noget med kulde og varme at gøre.. men bestemt også UV lys som du siger :) det er vigtigt
Avatar billede zaprap Nybegynder
12. februar 2003 - 18:02 #8
lukket