Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:02 Der er 19 kommentarer

Home eller Prof

Jeg ville bare lige hører hvorfor en version i synes der er bedst win XP Home eller win XP Prof
Avatar billede phell Nybegynder
22. december 2002 - 19:04 #1
du skal helt klart have XP pro, da der er mange flere indstillinger...!
bare husk at opdatere det..!
Avatar billede jedimaster Nybegynder
22. december 2002 - 19:08 #2
Kommer det ikke an på hvad man skal bruge den til???
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2002 - 19:37 #3
Jep! der er meget mere at pille ved i Pro - men basalt er det dog samme system. Er det rent privat det skal bruges kan du sagtens nøjes med Home - men læs lige her så kan det være du har en ide´ om hvilket OS det skal være: http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:38 #4
Hvis det nu er til spil
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2002 - 19:39 #5
P.s. ALT hvad der findes i Home af værktøjer er også at finde i Pro + mere til - de vigtigste er dog også stadig at finde i Home ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2002 - 19:40 #6
Hvis det KUN er pga. spil du spørger, er det faktisk hip som hap hvilket et af dem du vælger - de er lige gode/dårlige til spil :)
Avatar billede andersf Nybegynder
22. december 2002 - 19:41 #7
Hvis du ikke skal koble dig på et domæne men bruger peer to peer og er en alminde hardcore spiller så er home nok.

/AndersF
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:42 #8
Det er fordi en af mine venner han har Home og han kan ikke kører med OPEN GL i counter strike
Avatar billede jedimaster Nybegynder
22. december 2002 - 19:42 #9
Hvis det er til spil og privat brug, vil jeg mene home er det bedste system. Det kan da godt være man kan pille ved en hel masse ting i pro, men hvis der skal spilles, har det jo ingen ting at sige. Home systemet er stabilt (man skal do lige huske opdateringerne), men jeg mener fx. ikke at der er directx i pro udgaven fra starten (ikke at det er noget problem), men det indikere da at den ikke er beregnet til at spille på.
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:43 #10
Okay
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2002 - 19:50 #11
XP Pro og Home er født med DirectX 8.1 - så jo den følger med :)
Avatar billede jedimaster Nybegynder
22. december 2002 - 19:52 #12
OK!! ;)
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:53 #13
Okay helt i orden...
Avatar billede ducks Nybegynder
22. december 2002 - 19:53 #14
Efter min mening er Windows 2000 Pro stadig et af de bedste bud fra MS, men det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme :)

Pro er, efter hvad jeg har lagt mærke til, til netværk hvor der er fx IIS og man kan lave grupper til de forskellige brugere ligesom Win2k. Så hvis det kun er spil, er Home nok det bedste, jeg mener at der er 2000 kr. forskel.
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
22. december 2002 - 19:55 #15
Okay men jeg har også XP Prof og win 2000 prof
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 22:41 #16
pedersen16 >>

Selvfølgelig er der mere "guf" i pro. versionerne, hvilket du kan høre på navnet!... Man mange privat personer har ikke noget at bruge mange af disse funktioner til, og derfor vælger man (man = f.eks. Microsoft) at lave home editions, for bl.a. at gøre operativsystemet så brugervenligt som muligt, da der jo er klart, at jo flere funktioner der er indbygget i systemet, jo mere forvirrende kan det blive for én som ikke er prof!...

Jeg køber du forstår hvad jeg forsøger at forklare dig!?
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
26. december 2002 - 22:48 #17
Jamen det gør jeg
Avatar billede 7th Praktikant
26. december 2002 - 22:55 #18
Inge IIS i home, kun i pro.
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 22:57 #19
7th >>

Ja... F.eks.! Og hvad skulle en privat person, som kun bruger sin computer til tekstbehandlig, bruge IIS til!?.. Så er det da bedre at personen kan undgå dette, og få produktet til lidt mindre pris!...