Avatar billede ymachalde Nybegynder
22. december 2002 - 08:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Need stylesheet code

jeg har brug for stylesheet koden til at ændre scrollbarens farve
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 08:41 #1
textarea {
    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #678EB7;
    SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #000000;
    SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #3E5678;
    SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #CFE1F7;
    SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000;
}
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 08:41 #2
udskif da textarea med body
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. december 2002 - 08:53 #3
Her er en side som måske kan hjælpe dig - den genererer koden for dig, og det er let og overskueligt hvad de enkelte ting/attributter betyder.

http://www.webmaster-affiliates.net/color-scrollbar.php

Mvh - N!NJA
Avatar billede tlunde Nybegynder
22. december 2002 - 09:41 #4
Jeg ville bruge denne turorial:
http://www.webmaster-affiliates.net/color-scrollbar.php

Den giver et rigtig godt indblik i hvad de forskellige koder styrer i scrollbaren. Du indtaster bare de farvekoder du vil bruge, og så generere den selv det stykke kode du skal bruge for at få det til at virke...

\ThomasLunde.dk
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2002 - 10:31 #5
tlunde>> der er vel ikke brug for to ens svar, da svaret er givet af n!nja, er der vel ingen grund til at du gentager det for at svare igen ?
Avatar billede tlunde Nybegynder
22. december 2002 - 10:33 #6
Hehe...det havde jeg ikke lige lige set! Jeg var vist ikke helt vågen endnu... Sorry n!nja ;)
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. december 2002 - 11:02 #7
Hvis jeg må komme med en kommentar til farvede scrollbare, så sænker de altså brugervenligheden et pænt stykke. Folk skal pludselig til at stoppe op ved et element de jo udemærket kender, og som nu ser fuldstændig anderledes ud. Så jeg vil egentlig anbefale dig, at lade være at farve scrollbaren. Dog har jeg selv brugt det til at ændre den mørkeste grå farve, fordi det ganske enkelt ser pænere ud, men jeg ved egentlig heller ikke hvor smart det er. Nå, men du må jo selv om det! :)

/Anders
Avatar billede n!nja Nybegynder
07. januar 2003 - 16:51 #8
Hva så ymachalde - var der noget du kunne bruge??
Avatar billede n!nja Nybegynder
23. april 2003 - 10:12 #9
Sker der noget her eller hvad? :-)
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. august 2003 - 09:29 #10
Hmmm - jeg svarer først, og tlunde giver det samme svar efter mig - men alligevel får han points?????

Er der noget jeg har misset?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 15:03 #11
endvidere har jeg besvaret hans spørgsmål i første svar, som dækker over det samme som i svarede.... men hvad, nogen kan åbentbart ikke overskue at læse reler samt sætte sig ind i point givningen.
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. august 2003 - 18:40 #12
questis >> Det ved man jo til en anden god gang...