Avatar billede troldepigen Novice
21. december 2002 - 18:38 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

spil over LAN med en router

Vi har netop sat et netværk op.
To pcér med win xp pro. Vi kan begge komme på Internettet samt se hinanden i det lokale netværk via vores router som er en D-link DI-604. MEN vi kan ikke spille multiplayer spil....hvorfor....???

Der skal lige tilføjes at vi er newbees indenfor netværk konfigurationer....
Tak på forhånd
Avatar billede Webmasteren Praktikant
21. december 2002 - 18:40 #1
Har i begge IPX?
Avatar billede troldepigen Novice
21. december 2002 - 18:41 #2
Vi har været lidt inde på det, men hvis vi installer det....kan vi så stadig komme på nettet. Der skal lige tilføjes at vi kører ASDL med en fast IP
Avatar billede troldepigen Novice
21. december 2002 - 18:42 #3
Ups...det er godt en protokol ikke???
Avatar billede troldepigen Novice
21. december 2002 - 19:05 #4
VI har prøvet at pinge hinanden og det fungerer fint
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
21. december 2002 - 22:41 #5
er i tilkoblet en hub?.
altså pc>hub/switch>router>adsl modem
eller hvordan ser stien ud?
Avatar billede troldepigen Novice
23. december 2002 - 08:49 #6
Således her:
pc 1 & 2 - router/switch(sammenbygget) - asdl modem.
Vi har rodet lidt med det, men ikke fået det til at virke....

Tak på forhånd
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
26. december 2002 - 22:35 #7
Prøv at bare bruge en swtich næste gang så er det nemlige lidt nemmere at finde ud af..
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:01 #8
I skal sandsynligvis have installeret IPX på begge maskiner!.. Dette kan gøres inde i netværks indstillinger!
Ønsker I nærmere forklaring af dette?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:06 #9
Jeg forklarer lige:

Start => Indstillinger => Kontrolpanel => Netværksforbindelser.
Her dobbelt klikker I på forbindelsen, som normalt er "LAN-forbindelse".
Egenskaber => Installer => Protokol => NWlink IPX/SPX/NetBIOS-kombatibel transportprotokol => OK => OK.

Så mangler I sikkert bare lige én reboot af jeres maskine!

Jeg håber det virker!?
Avatar billede troldepigen Novice
26. december 2002 - 23:41 #10
Hejsa Dennism

Desværre har vi prøvet dette.... vi kan se hinanden, dele filer, gå på nettet samtidig...men ikke spille mod hinanden

Har du et andet bud...??? vi roder nemlig stadig
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. december 2002 - 23:49 #11
hvad er det for et spil?
Avatar billede troldepigen Novice
26. december 2002 - 23:52 #12
Vi har prøvet mange nu...rouge spear blandt andet

Vi fandt ud af at et af dem krævede den der IPX forbindelse...men da vi havde installeret dette og startede op igen...virkede det stadig ikke.
Når nu alt det andet virker...hvorfor kan vi så ikke få den forbindelse delt ??
Avatar billede dennism Nybegynder
26. december 2002 - 23:55 #13
Jeg har følgende ting installeret i egenskaber for netværk, og alt virker fint hos mig:

Klienter:
Klient til microsoft-netværk
Fil- og udskriftsdeling til microsoft-netværk
Qos-pakkeplanlægning

Prokotoler:
NWlink NetBIOS
NWlink IPX/SPX/NetBIOS-kombatibel transportprotokol
Internetprotokol (TCP/IP)

Prøv at installere alle disse, og se om det nu virker!?
Hvis ikke, hvordan ser jeres egenskaber så ud for "TCP/IP"?
Avatar billede troldepigen Novice
26. december 2002 - 23:59 #14
Vi mangler kun NWlink

vores egenskaber i TCP/IP er:

flueben i Automatisk IP
flueben i Automatisk i DNS
flueben i Automatisk  privat IP
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:02 #15
Nu har jeg lige installeret ovenstående på min....
Hvordan skal konfiguration så være ??? der står et eller andet om et netværksnummer osv... og hvordan skal det stå på pc nr 2..??
Tak fordi i gider at kikke på det nu...klokken er jo ved at være mange...gabbb
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:02 #16
Virker det når I har installeret NWlink? (Husk lige at genstarte computeren)

Indstillingerne i TCP/IP er helt fint! :)

Arbejder i under samme arbejdsgruppe?
Tjek evt. under: Kontrolpanel => System => Computernavn
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:03 #17
Indstillingerne skal være ens, og du/I skal installere de samme ting på begge maskiner!...
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:06 #18
Vi prøver lige med en genstart og en installation på pc nr 2... og under egenskaber for NWlink skal der intet ændres eller hvad ?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:09 #19
Nej det skal der ikke...
Held og lykke med installationen på pc2! :)
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:10 #20
Tak hvis nu klokken bliver for mange ( små trolde sover meget )...så vender vi tilbage imorgen og virker det får du nogen fortjente point...ellers knokler vi på igen...

Tak for nu og godnat
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:11 #21
UPS...jeg glemte at spørge...kan det have noget med Routeren at gøre..jeg har læst et eller andet om nogle porte som skulle åbnes...
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:14 #22
Ja.. Det kan det evt. godt!
Men jeg har desværre aldrig selv været den heldige ejer af en router, så hvis der er der vi skal finde problemet, så kan jeg ik hjælpe dig/jer!... Men jeg tror nok at routeren kun har indflydelse på den trafik der sker mellem computeren og internettet!.. Jeg mener ikke at den kan blokere for lokal internettet!.. Men som sagt; Jeg har ingen erfaring hvad angår routere!... :(
Men lad os nu, se om vi ik kan få det til at virke, uden at blande routeren ind i det!...
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:16 #23
Tak det prøver vi....
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:19 #24
Men.. Jeg er desværre ikke hjemme ca. mellem kl. 11:00 og 19:30 imorgen!..
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 00:21 #25
Okey....men hvis og når ....du har tid....så må du meget gerne lige kikke om det har virket....okey....ellers kan du selvfølgelig se det på points...

Sov godt og ha en god dag imorgen
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 00:23 #26
Tak.. Og i lige måde!..

Jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage til dette spørgsmål!... Jeg er jo også interesseret i at hjælpe dig!... Det er jo af den orsag, at jeg har tilmeldt mig som bruger her på eksperten!...
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 10:48 #27
Fik du det til at virke igår?...
Avatar billede troldepigen Novice
27. december 2002 - 11:53 #28
Vi fik spillet den gamle Unreal i går aftes. Nu skal vi prøve nogle nye og andre spil i dag. Vi har givet dig 60 point for din hjælp.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 19:29 #29
Tusind tak for point!...
Det virker altså?