Avatar billede blitz Nybegynder
21. december 2002 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

EU Direktiv, et spørgsmål.

Jeg har ladet mig fortælle, at EU direktivet vedrører kun Danmark, så man stadig kan købe (R1) film i Sverige og i Tyskland osv.

Kan det passe ??

-Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 12:36 #1
Ja. Du må stadig gerne importere film fra udlandet - man kan/må bare ikke længere sælge/købe dem herhjemme.
Avatar billede madizone Nybegynder
21. december 2002 - 13:46 #2
Og det er latterligt. EU er en flok fiskeben.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 18:36 #3
EU direktivet gælder alle lande i EU, men Danmark er de eneste der har været dumme nok til at gennemføre det før tidsfristen rammer de andre lande.

Igen har den såkaldte regering bevist at man er dummere end snot.

Du må:

- bestille film fra andre lande som privatperson, både region 2 og region 1, 3, 4 osv
- købe/bytte region 1 film brugt i Danmark og andre lande

Du må ikke:
- importere region 1 film som firma eller med videresalg for øje
- købe nye region 1 film her i DK
- omgå kopisikringen på en CD/film (regionssikring må man gerne omgå)
- besidde udstyr/software beregnet på ovenstående (alt lige fra tusher til brænderprogrammer)

Burde den afgift der stadig er på cd-medier ikke være ligegyldige nu? De skulle jo kompensere for de tabte indtægter, efter det blev lovligt at kopiere til eget forbrug?

Lorteland...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2002 - 12:23 #4
hov! Du afviste et korrekt svar ;)
Avatar billede blitz Nybegynder
23. december 2002 - 17:49 #5
Sorry, ville dele pointene mellem jer, men rodede i det. :-(

-Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2002 - 18:03 #6
el_barto har kun kommenteret - kommatarer kan ikke accepteres :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2002 - 18:03 #7
hvis el_barto skal have point skal han bare sige til :)