Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk stil

Jeg er ikke så heldig at have stavekontrol på min comp. Så derfor beder jeg en af jer lige om at kører den igennem og evt. læse den m/ kommentar.

    Vidunder drikken Coca Cola blev huritgt skiftet ud med den fortryllende Pepsi. Jeg blev altid glad når der kom en Coca Cola på bordet. Da jeg opdagede hvordan Pepsi smagte, skiftede jeg hurtigt Coca Cola’en ud med en Pepsi. For i tiden da jeg drak Coca Cola, havde jeg ikke en trang til det og har aldrig haft det. Om sommeren når jeg fik lyst til en Pepsi, kan jeg løbe ned til vores lokale købmand, hvis knallerten ikke virker. Men desværrer er vores købmand en ældre dame og glemmer tit at bestille varer hjem. I hvert fald dem jeg mangler. Men det kan ikke stoppe mig. Hjem og lave knallerten kører til den nærmeste by, Skamby. Hvor der næsten lige er åbnet et supermarked, Focus hedder det. Men desværrer har supermarkederne ikke altid åbent og så er det desværrer tankstationer tur til at besøge, hvor den koster dobbelt så meget. Men købes skal den og det er ikke altid der er en enkelt på lager, hjemme i garagen. Det er lidt underligt, at sådan en drik kan gøre en glad.
    Sommeren i Spanien år 2001. Vi havde lejet et telt og boede ikke så langt fra supermarkede der lå på pladsen. Det var jo godt, hvis man lige trængte til en Pepsi. Jeg fik så lyst til en og skyndte mig til supermarkede. Jeg ledte helt vildt, tror jeg havde været flere steder i det supermarkede end de ansatte. De var ikke til nogen hjælp, da de ikke kunne fortælle hvor de havde det. Pladsen var tom, hvor den normalt stod. Jeg troede verden ville gå under. Man havde gået og glædt sig så meget. Opbygget en glæde som blev ødelagt på 2 sekunder. På vej ud af supermarkede, kom lastbilen, med nye varer. Kiggede lidt efter om de havde et Pepsi logo på lastbilen, men nej. Ivrig som jeg var, spurgte jeg lastbilschufføren og han havde Pepsi med. Han sagde ja og det var det første han ville kører ind i butikken. Sagde han med et lille smil. Efter lidt, var de på hyllen. Jeg snuppede en ½ liter’s flaske. Min sommerferie var reddet.
    Jeg kan desværrer ikke drikke det hver dag, da det er meget usundt og jeg gerne vil beholde mine tænder lidt endnu. Jeg kan kun finde fire ting ved Pepsi, som er negativt. Det er dyrt og meget usundt. Det feder og det smager ikke så godt, når det har været åbnet for mange gange. Jeg synes det er flot, at Pepsi har været så tæt på at være størrer end Coca Cola. Da Michael Jackson var med i Pepsi’s reklamer. Med penge kan alt ske og Coca Cola købte ham, til at der skulle stå Coca Cola alle steder til Michael Jackson’s koncerter. I dag klarer Pepsi sig og meget flot, når man tænker på at Coca Cola hele tiden får vist deres reklame. Jeg har heller ikke hørt noget negativt om Pepsi’s metoder i fremgangen. Tvært i mod har jeg hørt at Coca Cola, skulle snyde med regnskaberne i Danmark. Slippe for at betale skat, da de har underskud. Så derfor støtter jeg Pepsi ved at købe deres cola. Da det også smager meget bedre, synes jeg.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
18. december 2002 - 22:31 #1
gør nytte af en synonym ordbog! Og brug nogle lidt svære ord..

Lav også et enter mere i dine afsnit skift.

Og du taler ik om andet end at du er begyndt at drikke pepsi... ???
Avatar billede stof Nybegynder
18. december 2002 - 22:33 #2
Vidunder drikken Coca Cola blev _hurtigt_ skiftet ud med den fortryllende Pepsi. Jeg blev altid glad når der kom en Coca Cola på bordet. Da jeg opdagede hvordan Pepsi smagte, skiftede jeg hurtigt Coca Cola’en ud med en Pepsi. For i tiden da jeg drak Coca Cola, havde jeg ikke en trang til det og har aldrig haft det. Om sommeren når jeg fik lyst til en Pepsi, kan jeg løbe ned til vores lokale købmand, hvis knallerten ikke virker. Men _desværre_ er vores købmand en ældre dame og glemmer tit at bestille varer hjem. I hvert fald dem jeg mangler. Men det kan ikke stoppe mig. Hjem _at lave knallert hvorefter_ jeg kører til den nærmeste by, Skamby. Hvor der næsten lige er åbnet et supermarked, Focus hedder det. Men _desværre_ har supermarkederne ikke altid åbent og så er det _desværre_ tankstationer tur til at besøge, hvor den koster dobbelt så meget. Men købes skal den og det er ikke altid der er en enkelt på lager, hjemme i garagen. Det er lidt underligt, at sådan en drik kan gøre en glad.
    Sommeren i Spanien år 2001. Vi havde lejet et telt og boede ikke så langt fra _et supermarked_ der lå på pladsen. Det var jo godt, hvis man lige trængte til en Pepsi. Jeg fik så lyst til en og skyndte mig til supermarkedet. Jeg ledte helt vildt, tror jeg havde været flere steder i det _supermarked_ end de ansatte. De var ikke til nogen hjælp, da de ikke kunne fortælle hvor de havde det. Pladsen var tom, hvor den normalt stod. Jeg troede verden ville gå under. Man havde gået og _glædet_ sig så meget. Opbygget en glæde som blev ødelagt på 2 sekunder. På vej ud af _supermarkedet_, kom lastbilen, med nye varer. Kiggede lidt efter om de havde et Pepsi logo på lastbilen, men nej. Ivrig som jeg var, spurgte jeg _lastbilchaufføren_ og han havde Pepsi med. Han sagde ja og det var det første han ville kører ind i butikken. Sagde han med et lille smil. Efter lidt, var de på _hylden_. Jeg snuppede en ½ liter’s flaske. Min sommerferie var reddet.
    Jeg kan _desværre_ ikke drikke det hver dag, da det er meget usundt og jeg gerne vil beholde mine tænder lidt endnu. Jeg kan kun finde fire ting ved Pepsi, som er negativt. Det er dyrt og meget usundt. Det feder og det smager ikke så godt, når det har været åbnet for mange gange. Jeg synes det er flot, at Pepsi har været så tæt på at være større end Coca Cola. Da Michael Jackson var med i Pepsi’s reklamer.

Ændrede lidt på ordcalget:
Med penge kan alt ske og Coca Cola købte ”ham”. Der skulle stå Coca Cola alle steder til Michael Jackson’s koncerter. I dag klarer Pepsi sig__ meget flot, når man tænker på at Coca Cola hele tiden får vist deres reklame. Jeg har heller ikke hørt noget negativt om Pepsi’s metoder i fremgangen. Tvært i mod har jeg hørt at Coca Cola, skulle snyde med regnskaberne i Danmark. Slippe for at betale skat, da de har underskud. Så derfor støtter jeg Pepsi ved at købe deres cola. Da det også smager meget bedre, synes jeg.

Alle de ord med "_" omkring er rettet... det er læst meget hurtigt igennem... hvilket nivaeu er det på?
Avatar billede driis Nybegynder
18. december 2002 - 22:35 #3
desværrer = desværre
hyllen = hylden
størrer = større
Avatar billede stof Nybegynder
18. december 2002 - 22:44 #4
fandt lige nogle flere:

for=før
"tankstationer tur til at besøge" = tankstationernes tur til at blive besøgt :)

Tænk også lige over hvordan du skifter mellem nutid og datid.
Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 23:19 #5
Jeg synes det er en mærkelig stil emne, men man skal skrive om en ting man kan spise eller drikke :-)
Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 23:20 #6
Er der ikke en der skal gå den igennem med en stavekontrol og bare sende den så jeg kan bruge den? Altså bare lægge den stavefejl fri stil ind her på exp.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. december 2002 - 23:59 #7
Vidunderdrik, ikke vidunder drik. Vi er ikke i England.