Avatar billede mo-bi Nybegynder
18. december 2002 - 19:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win95 til Win98

Kan jeg uden videre opgradere / Installere Win98 istedet for Win95 på min gamle Toshiba Tecra laptop ?
- Ville blive meget lidt glad for at miste nogle data / mails og lign. som jeg har liggende nu !
- Kan jeg installere Win98 fra en anden maskine's cd drev -i et "mini-netværk" ?
Mit eksterne cd drev kører nemlig ikke så godt.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2002 - 19:55 #1
Kan du ikke bruge mini-netværket til at lave en backup af det du ikke vil miste.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 19:59 #2
Jeg mener du i Win95 kan starte op i fejlsikret tilstand og vælge kun kommando promt derefter skriver du deltree windows så forsvinder Win95 det er naturligvis ikke nødvendigt hvis din Win98 er en opgraderigs udgave
Avatar billede nuller Nybegynder
18. december 2002 - 20:01 #3
HVIS du vil opgradere, så skal det wære en win98 "upgrade" og ikke en fuld version
ang. netværk, så går det sikkert kold,da windows sikkert gerne vil genstarte
en hel del. og den kan jo ikke få fat på sit cdrom drev, da det er på netværket
jeg tror ikke på det.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 20:39 #4
Hvis du går med planer om at installere uden cd vil jeg anbefale dig at kopiere Win98 over i en mappe på den maskine hvor den senere skal installere dette kan du gøre fra dit "mini netværk" du kan ikke installere fra netværket efter du har fjernet Win95 det kræver specielle netkort og/eller BIOS