Avatar billede charlie37 Nybegynder
18. december 2002 - 13:01 Der er 4 kommentarer

Netgear RP614GE Router / Motorola Surfboard SB4100

Jeg har kabelmodemet Motorola Surfboard SB4100 (fra stofanet), som det ikke er lykkedes at konfigurere med Netgear RP614GE, ADSL Gateway Router, så de 2 opkoblede maskiner (en PC og en MAC) kan få netforbindelse.
Er der nogen der har erfaringer med dette?
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. december 2002 - 13:06 #1
Kører du med fast eller dynamisk IP fra Stofa?

Kører du med fast IP så er den bundet op til din MAC-adresse på din pc.. Det kræver at du får Stofa til at skifte MAC til den fra din router.

Tidligere ved jeg at Motorola modems fra Stofa snappede MAC fra PC og ville ikke lade andre komme på, men skal ikke kunne sige om de gør det nu. Der var en eller anden lusket måde at lave det om på, men kan ikke huske det. Noget med at slukke modem ændre sin IP og gud ved hvad, men det kan de fortælle inde ved Stofa.

Så under alle omstændigheder skal du nok have fat i supporten hos Stofa.
Avatar billede celzo Nybegynder
18. december 2002 - 14:26 #2
Er mac'en / pc bag routeren??
Avatar billede charlie37 Nybegynder
18. december 2002 - 15:04 #3
Stofa-netkablet går i Surfboardet, som går i Routeren, hvorfra der går to netkabler til henholdsvis PC'en og Mac'en. Alt skulle være sat op efter bogen.
Avatar billede sciliai Nybegynder
26. januar 2006 - 21:05 #4
Hej Charlie.

Hvis du ikke fundet ud af det endnu, så har jeg et svar...
Jeg sad med samme problem og havde haft netgear og stofa i en del gange.
Men det jeg fandt ud af er:
Du skal gå ind på routeren og sætte mac add. til at være computerens, dette gøre under basic settings så vidt jeg husker. derefter skulle det ikke være noget problem at sætte den ekstra computer i routeren..

MVH.
Mads