Avatar billede arnelars Nybegynder
16. december 2002 - 13:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

stopfejl i win xp pro.

asus p4sx8 motherboard-cpu 2,4-512 ram 333mhz-maxtor 80 gb serial ata 133 harddisk. og 5.1 lyd
har følgende problem som jeg stadig roder med
: under nyinstal. kom følgende stopfejl irql_ og derud af- det er en stopfejl win xp opretter for at beskytte systemet og skyldes formentlig en dårlig ramkreds som jeg fik byttet og nu skulle alt være vel men ak den anden dag var den der igen. samme fejlmeddelelse og da jeg har set en anden på nettet med samme fejl dog med et andet bundkort er det jeg fik ideen at det muligvis kunne skyldes fejl på maxtors store harddiske. jeg har skrevet til www.it-svar.dk og fik svaret at jeg skulle prøve at køre med fast swapfil og det har jeg ikke prøvet endnu fordi jeg ikke er hjemme. det der undrer mig er at det har noget at gøre med optimering af ramkredse men den skriver umidelbart at den har optimeret dem og den skal genstartes for at virke igen. eller er der en skjult fejl i win xp pro dk. som os brugere ikke kender noget til. er der nogen der kender det her problem eller løsningen er de meget velkomne til at skrive til mig på min emailadresse arnel@get2net.dk
det er seriøst ment
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. december 2002 - 13:56 #1
Det er vist ikke den korrekte kategori...
Avatar billede dmcn Praktikant
16. december 2002 - 13:57 #2
Det er det nu. ;)
- n0rmality, coadmin
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. december 2002 - 13:58 #3
:o)
Avatar billede hub Nybegynder
16. december 2002 - 15:15 #4
http://www.eksperten.dk/spm/295297  har jeg lagt en kommentar. Hvilket af dine spm. er det aktuelle?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 15:31 #5
der er ikke en skjult fejl i WinXP (der er mange), men prøv at gå ind i bios og Load Default Setup, det plejer at hjælpe.
Avatar billede arnelars Nybegynder
16. december 2002 - 20:31 #6
nul putte så let er det ikke
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2002 - 20:38 #7
nul putte - LOLDA....

Arnelars - 'Hvilket jeg tvivler på du hedder og derfor kun tager det som et skalkeskjul' - Du bør nok lige revidere din måde at tale til folk på. Der er ikke mange der gider hjælpe folk der spørger om hjælp for bagefter at tale ned til dem.

Hvis du oven i købet kigger nogle af Retaxes svar igennem vil du opleve at han faktisk kan en hel del ting. Måske du kunne lære noget i stedet....

/Nikolaj
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 22:23 #8
arnelars> du skriver "at det muligvis kunne skyldes fejl på maxtors store harddiske.", jeg har endnu ikke konstateret nogen fejl på mine 2 Maxtor (40&80GB).
Så fik du det råd at køre med en fast swapfile, men at du ikke lige havde computer ved hånden.
Hvorfor så stille spm. når du ikke en gang kan prøve de forslag vi kommer med?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2002 - 22:24 #9
De mennesker der kender mig vil næppe kalde mig for putte ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. december 2002 - 02:16 #10
hehe nej det er vidst ikke det helt rigtige udtryk her :))
Avatar billede arnelars Nybegynder
17. december 2002 - 08:58 #11
jeg vil bare sige undskyld hvis du opfattede det som noget nedsættende for det er det bare ikke. mit håb var at der var en der kendte dette her problem der af og til dukker op hos mig. og hvorfor jeg endnu ikke havde prøvet den faste swapfil giver sådan sig selv fordi den lavede problemet før win xp var færdig installeret.jeg har flere gange deaktiveret lan i system men det ser heller ikke ud til at have nogen effekt-min bios er den sidste nye asus har lavet så det skulle heller ikke være her problemet er.
men jeg roder videre og hvis jeg finder svaret er i de første der får det at vide så på forhånd tak for jeres forsøg.
:-)