Jeg synes lige jeg vil poste Cybercitys mail som er sent ud til forbrugerne. Det er rart at høre at de gør noget ved det og i det minste informere brugerne om det de gør ! Hos tele dk synes jeg at man selv skal hive alt ud af dem.
------------Cybercitys brev.----------------
Der er for tiden en del debat omkring den nye ADSL-teknologi i medierne. For mange giver denne debat anledning til forvirring og spørgsmål, hvorfor vi gerne vil oplyse om emnet for at øge forståelsen og kendskabet til denne nye teknologi.
Hvad er ADSL?
ADSL - Asymmetric Digital Subscriber Line - er en bredbåndsteknologi, som anvender de eksisterende kobberledninger til at overføre data med en langt højere hastighed end et almindeligt analogt modem. Der findes mange forskellige ADSL produkter - men fælles for dem alle er, at man download\'er fra 5 til 30 gange hurtigere end med et almindelig 56K modem.
Altid på Nettet
I modsætning til et analogt modem er man med ADSL altid koblet på Internettet. Det betyder, at man ikke behøver at ringe op via sit modem for at hente og sende e-mails samt surfe på nettet. Da ADSL er en helt separat linie, belaster man ikke den almindelige telefonlinie. Det vil sige, at man kan være på Internettet og tale i telefon på samme tid, også selv om man ikke har en ISDN forbindelse.
ADSL udstyr på centralerne
Da ADSL-teknologien kræver specielt centraludstyr, er det ikke muligt for udbyderne at benytte det eksisterende dial-in netværk - de nuværende centraler skal opgraderes med en ny teknologi. Tele Danmark står for klargøring af centraler, hvorefter det er op til de enkelte udbydere at opstille deres eget udstyr. CyberCity er i dag repræsenteret på i alt 108 centraler. Antallet af centraler bliver løbende udvidet. På CyberCity\'s hjemmeside kan man indtaste sit telefonnummer og med det samme få oplyst om ens central er klar til ADSL.
Levering af ADSL
For at man kan få ADSL, skal der være ledigt kobber fra brugerens bopæl til den lokale central. Tele Danmark står for administrationen af kobber, hvilket betyder, at den enkelte udbyder ikke alene kan afgøre om levering er mulig. Ved bestilling af ADSL er det først muligt at konstatere om der er \"ledigt kobber\" når Tele Danmark har undersøgt linien fra centralen helt ud til brugeren. Denne undersøgelse kan det tage Tele Danmark fra 2 til 6 uger at gennemføre.
Hvis det er muligt at levere ADSL på adressen, vil en teknikker fra Tele Danmark komme forbi og installere et ADSL stik. For de kunder, hvor det ikke er muligt at levere ADSL på grund af manglende kobber, er CyberCity i gang med at undersøge mulighederne for en aftale med Tele Danmark omkring delt kobber. Vi håber, at kunne melde noget ud omkrig denne aftale inden for den næste måned.
I medierne tales der om meget lange leveringstider på ADSL - helt op til 4-5 måneder. Hos CyberCity har vi dog effektiviseret forretningsgangene, hvilket gør, at vi kan tilbyde leveringsgaranti på ADSL. Hvis forbindelsen ikke er etableret inden for 30 arbejdsdage er den første måned på nettet helt gratis*. I øjeblikket har vi eksempler på kunder, som er on-line allerede efter 3-4 uger.
*Leveringsgarantien gælder kun for bestillinger afgivet efter den 23 oktober 2000. Leveringsgarantien starter ved CyberCity´s modtagelse af underskrevet oprettelses-blanket. Der tages forbehold for, at det i visse tilfælde ikke vil være muligt at levere ADSL p.g.a. manglende/dårlig kobberkvalitet eller fordi CyberCity ikke er repræsenteret på den pågældende central.
Udstyr
For at kunne benytte ADSL kræves specielt udstyr. CyberCity udlåner gratis en såkaldt \"ADSL-router\", som virker som et modem, men som derudover også har en række sikkerhedsfiltre indbygget.
Prisniveau
Som ADSL-bruger betaler man en fast pris pr. måned uanset, hvor meget man surfer. Prisen for en ADSL-opkobling afhænger af, hvor hurtigt man gerne vil surfe. Som eksisterende CyberCity privat-kunde kan man i øjeblikket komme på nettet for kun 345,- pr. måned med en ADSL 256/128 forbindelse. På nedenstående link kan du få mere at vide om CyberCity\'s mange ADSL-produkter.
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/home.phtml?kampagne=1Øvrige informationer fra CyberCity
Nyt telefonnummer til Kundeservice
Henvendelser til CyberCity Kundeservice kan fremover ske på telefon 33 98 33 98.
KundeService holder åben alle hverdage kl. 9-17.
CyberCity Support
Fra og med mandag d. 23. oktober 2000 udvider CyberCity Support åbningstiderne. Det betyder, at du nu kan træffe Support alle hverdage mellem kl. 9-20, samt weekender mellem kl. 12-17. Det nye Hot-line nummer er 70 10 11 09.
Med venlig hilsen
Henrik Skov
Kundeservicechef
mailto: kundeservicechef@cybercity.dk
-------------Slut----------
Jeg håber virklig at Teledanmark vi gå med til aftalen om at dele give andre selskaber lov til at dele linien ligesom i selv gør det !
Det ville være kanont!