Avatar billede nuller Nybegynder
11. december 2002 - 23:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mus/tast switcch virker ikke

Hej alle
jeg har 2 pc´er sat til en switchbox,= samme (mus/tast)til 2 stk pc.
det går fint. Men hvis jeg har været ved pc nummer 2 i et stykke tid, og derefter stiller boxen til pc nummer 1
så regaerer mus/tast IKKE ,og hvis jeg så  "bliver" på pc 1 i lang tid og derefter går på pc2 så virker mus og tast stadig perfekt(på pc 2)
Så det er pc1 der ikke vil "Vågne op"
Så hvor kan man stille på det ??
PS.på pc 1 er der IKKE  screen saver, og harddisk,skærm står på: "altid tændt"
jeg håber på et hurtigt svar
tak...
MVH nuller
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 23:20 #1
hvis det er en PS2 mus må forbindelsen ikke brydes.

hvorfor har du ikke en mus til hver maskine?
Avatar billede peilman Nybegynder
11. december 2002 - 23:21 #2
Har du prøvet at skifte port (1->2, 2->1)?
Avatar billede peilman Nybegynder
11. december 2002 - 23:22 #3
retaxes -> det kommer da an på hvilken kvm-switch det drejer sig om.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 23:27 #4
derfor mener jeg også at der må være en fejl på den switch, mister den forbindelsen i et slitsekund strejker musen.
Avatar billede sekam Nybegynder
11. december 2002 - 23:36 #5
De skal bare havde en switchbox med indbygget emulering.
Så skulle der ikke være flere problemer.
Avatar billede sekam Nybegynder
11. december 2002 - 23:37 #6
Kan f.eks. købes hos http://www.hd.dk/switchb/index.html
Avatar billede nuller Nybegynder
11. december 2002 - 23:44 #7
tak ALLE ´ for de hurtige svar..jeg laver lige er resume,(jeg forklarer det måske lidt åndsvagt)
jeg tænder pc1 og sætter min swicth til A den booter op og alt er ok den finder /tast/mus og alt virker ok
jeg tænder pc2 og sætter min swicth til B den booter op og alt er ok den finder/tast/mus og alt virker ok
jeg bliver på pc nummer 2, i "en TIME", og vil tillbage til pc nummer 1 ,der virker mus og tast IKKE, nåårr. jeg BLIVER så  nede på pc nummer 1 i en time , OG går over på pc2 OG DER VIRKER ALT,IGEN (selv efter en time)SÅ pc 2 er ikke følsom over for "tid"/input....
men der er pc 1
Avatar billede nuller Nybegynder
12. december 2002 - 00:38 #8
jeg har hørt at hvis man får en digital swicth så er prob. løst. men det er jo en dyr sag, og hvad F..... gør en digital switch contra en Analog switch ??
ja jeg håber stadig på svar !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2002 - 00:43 #9
se lige på den link sekam kom med, det må da være løsningen.
Avatar billede nuller Nybegynder
12. december 2002 - 00:54 #10
øøhh nej. pc 1 kører 800*600 og pc2 kører 1024*768

pc1 (som laver bøvl " er en siemens scenic pro D6
pc2 som virker ok er en hjemmebygget amd.1333 mhz
jeg er næsten sikker på at det er noget på pc1 som "går i strøm dvale"
hvis man kan sige såddan.(den er install. med win 98(som den er født med)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2002 - 01:00 #11
hvis du tror det er hvileposition den går burde du kunne slå det fra inde i bios under Powermangement, prøv at undersøge det.
Avatar billede nuller Nybegynder
12. december 2002 - 01:04 #12
det vil jeg gøre , jeg vender tilbage i morgen
tak for nu
Michael
Avatar billede nuller Nybegynder
13. december 2002 - 15:30 #13
Hej igen , nu har jeg slået ALT med power man. fra i biosen på pc1 og
strømstyring i windows er ALT sat til "altid tændt" men problemet er der stadig.
jeg er helt på bar bund
MVH Michael
Avatar billede nuller Nybegynder
14. december 2002 - 23:43 #14
Hej igen , jeg er ikke kommet længere med mit prob. så jeg napper mine points selv,
jeg håber at det er i orden ??
ellers må i sige til , så finder vi ud af noget,,,,
jeg tror at jeg låner en digital switch( hvis jeg kan ) og så må vi se om det løser problemet.
Tak for at i gad og deltage, husk at råbe hvis i vil have nogle points, jeg er ikke ude på at sløjfe/snyde nogle, tak skal i have igen...
MVH nuller
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. december 2002 - 00:20 #15
da vi ikke rigtigt har bidraget med nogen løsning har jeg intet at indvende.
Avatar billede nuller Nybegynder
15. december 2002 - 00:29 #16
kanon godt , jeg poster tillbage om det har hjulpet men en digital switch
NÅR jeg har fået lånt en!!!!
så spørgsmålet dog stadig har en værdi,
Tak Retakes, jeg ser at  du deltage i mange ? så (keep up the good work :-)
god weekend til alle
MVH michael/nuller