Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 19:55 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er det ? Farligt ?

Jeg har fået en underlig mail og fik med den startet et program med filnavnet tspc.
Jeg genstartede computeren og fik så en besked om at "microsoft" fandt en fejl så programmet explored bliver lukket.
Nogen som kan hjælpe ?
Er det en virus eller spy ?

Har fundet frem til at filen stammer fra denne side:
http://www.hackspiders.com/index2.html
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 19:57 #1
Hvordan ser din mailen, har du stadig mailen
Avatar billede cade.dk Nybegynder
11. december 2002 - 19:57 #2
gå ud i dos og skriv format:c nok det enste du kan gører i dette tilfelde
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 19:58 #3
Hvis du har den, kan du så ikke maile mig den på Rgolsen@vip.cybercity.dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2002 - 20:02 #4
jeg har scannet filen fra siden med pc-cillin og en antitrojan - og ingen af dem har fundet noget.
men det kan jo være en inficeret fil du har fået..
send den også gerne til rune_metal_hansen@hotmail.com
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 20:02 #5
Har fundet ud af at den fil man kan hente ved at trykke "Download spider password cracker" er identisk med den jeg har fået...
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 20:05 #6
Jeg kan ikke lige se hvad den gør men. Jeg har lidt på fornemmelsen at det er et hackerprogram der køre på ens computere
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 20:07 #7
Hvordan fjerner jeg den ?
Det er som om at min computer er blevet langsommere efter at det er kommet ind på min computer.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2002 - 20:09 #8
jamen så send den da - så kan vi jo nok fortælle dig hvad det er for en virus - hvis det da er en virus
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 20:13 #9
Har slettet mailen - men det er den nøjagtig samme fil som den man kan hente på siden.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2002 - 20:17 #10
det kan jo være nogen har inficeret filen med en virus!!
For den fil på siden er vist ufarlig - ifølge mine scannere.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2002 - 20:18 #11
hvilket styresystem kører du?
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 20:18 #12
ja det er ikke usansynligt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2002 - 20:21 #13
prøv at hente en trial af pc cillin http://www.webattack.com/get/pccillin.shtml
og scan din puter.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 20:24 #14
xp
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 22:09 #15
Du må ikke køre den fil du har, slet den for der er Virus iden
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 22:11 #16
Problemet er bare at jeg har fået den åbnet...
Avatar billede ado.dk Nybegynder
11. december 2002 - 22:11 #17
Hvor kan du se at der er virus i den ?
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 22:14 #18
OK. Jeg har installeret PC-Cillin. Også ville jeg prøve at køre den fil der. Så kom den med en besked at der var Virus i. Hvad køre du med af Internet.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. december 2002 - 22:50 #19
Hej ado.dk! Du kan køre en onlinescanning for virus på http://www.housecall.antivirus.com
og se hvad den fortæller dig. Hvis du har vira kan du i mange tilfælde delete dem direkte fra housecall. Måske har du spyware. Det kan du nemt undersøge med ad-aware som du kan downloade fra http://www.lavasoft.de Kan varmt anbefale dette lille gratis program.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
20. december 2002 - 15:36 #20
Lukket
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. december 2002 - 16:49 #21
Hej ado. Fortæl lige hvad du har foretaget dig. Hvis virus, så er der næsten aldrig grund til at formatere. De kan som regel altid fjernes på den ene eller anden måde.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
20. december 2002 - 20:35 #22
Har ikke gjort noget...
Det virker ikke som om der er noget galt..
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. december 2002 - 21:41 #23
Hvis du har scannet din pc med housecall (se adressen i mit første svar) og den ikke finder noget, så har du ikke virus, men du kan stadig have noget spyware som du kan fjerne med ad-aware (se adressen i mit første svar). Det er værd at fjerne spyware for du vil vel ikke have at andre kigge dig over skulderen. Det er så nemt at prøve de to ting så det synes jeg du skulle, så kan du være (næsten) sikker.
Avatar billede anje Nybegynder
20. december 2002 - 22:45 #24
perhaps> Jeg er helt enig, og uden spyware arbejder pc´eren som ny igen (næsten- )  ;-)