Avatar billede skalerbar Nybegynder
11. december 2002 - 14:53 Der er 4 kommentarer

Find dubletter i Navision Financials kundekartotek

Hvordan findes dubletter i Navision Financials debitorkartotek. Alle der har samme postnummer og adresse ønskes skrevet ud på en liste, for senere at kunne gennemgåes.
Hvordan findes de nemmest?
Avatar billede henning-kilroy Nybegynder
12. december 2002 - 08:07 #1
Lav en rapport der udskriver debitorkartoteket, sorteret efter de nævnte kriterier,  også med telefonnr, og SE-nr ( = CVRnr ).
Avatar billede skalerbar Nybegynder
12. december 2002 - 09:33 #2
Jeg ville gerne nøjes med at udskrive dubletterne, da det ellers vil fylde mange bunker papir
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
12. december 2002 - 22:09 #3
Lav en rapport der gennemløber debitorkartoteket.
Opret en ny variabel af typen "record" der peger på Debitor tabellen.
For hver debitor sætter du filter på postnr og adresse på den ny variabel.
Tæl antallet af records i den nye variabel. Hvis der er mere end 1 så udskriv debitoren, samt indholdet af den ny variabel...
Avatar billede tejekala Nybegynder
28. november 2006 - 13:32 #4
Pyha - der findes altså en væsentlig nemmere vej.

Gå ind i debitorkartoteket - vælg oversigten - vælg de felter, du vel se - klik i firkanten i øverste venstre hjørne, så alt bliver markeret - tryk CTRL C - åben Excel - start et nyt regneark - placer cursor i A1 - tryk Ctrl V.

Nu har du hele dit kartotek i EXCEL, og du kan nu sortere, lave pivottabeller osv.

Sådan løser jeg rigtig mange opgaver med NAVISION, hvor jeg ikke lige har en færdig rapport.

Mvh

TEJEKALA