Avatar billede haus Praktikant
09. december 2002 - 15:07 Der er 8 kommentarer

Opgardering - hjælp

Jeg har netop opgarderet min pcer (bundkort ECS K7S5A)og på dette bundkort er der ikke et skærmstik. Skærmstikket sidder derimod i det grafikkort som jeg netop har købt (og dermed ikke installeret da mit gamle bundkort ikke havde AGP).
Det resultere i at jeg har sort skærm og kan ikke komme videre.

Hvad skal jeg gøre??

PÅ forhånd tak/Nicolai
Avatar billede whatever Nybegynder
09. december 2002 - 15:12 #1
Sort skærm når computeren tændes? Eller....

Prøv at resette CMOS'en. Det kan gøres med en jumper på bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 15:12 #2
Kontroller at skærmkortet sidder rigtigt og helt ned i soklen. Får du ikke nogle pippe lyde fra computeren når du starter den ?
Avatar billede haus Praktikant
09. december 2002 - 15:19 #3
Tak for svar. Jo, den pipper når jeg starter og der er sort skærm når jeg tænder.
Avatar billede haus Praktikant
09. december 2002 - 15:20 #4
Tak for svar. Jo, den pipper når jeg starter og der er sort skærm når jeg tænder.
Avatar billede haus Praktikant
09. december 2002 - 15:27 #5
Tak for svar. Jo, den pipper når jeg starter og der er sort skærm når jeg tænder.
Avatar billede klatten Nybegynder
09. december 2002 - 15:50 #6
Et langt bip efterfulgt af to korte bip?

Det betyder at dit agp grafikkort enten er defekt eller bare ikke sidder ordenligt fast!
Avatar billede klatten Nybegynder
09. december 2002 - 15:52 #7
Hvis den kun lige bipper en enkelt gang, så skal du nok kigge på dit bundkort igen og se om alle jumpere sidder rigtigt! Tjek din manual til bundkortet.
Avatar billede klatten Nybegynder
09. december 2002 - 15:54 #8
hov, dit bundkort har AMI bios og derfor er betyder bippene noget andet.
Se her http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/13/2/