Avatar billede lasseriis Nybegynder
09. december 2002 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

profile/policy i XP pro?

Ja, dagen oprindt hvor jeg ikke længere kan ignorere windows XPs eksistens. Jeg sidder her med en et ordentligt læs nye Dell-maskiner der helst skal fungere i vores lille netværk.
Er der ikke en måde hvorpå jeg kan lave policies som ligger på selve klienten, så jeg kan definere hvad en given bruger må og ikke må med hensyn til skærm-indstilllinger osv. Altså ligesom med poledit til w98. Vores 98 klienter benytter en profil der ligger på vores server (Linux med samba), men jeg ser ingen grund til at XP skal logge på gennem og belaste serveren også (hvordan gør man egentlig det?) når nu funktionerne sådan set er indbygget i XP.
Altså skal jeg have lavet en profil, som jeg bare kan kopiere rundt til de andre XP-maskiner således at de dælens unger (arbejder på et fritidshjem) ikke fucker hele brugerfladen op.

Skal jeg bruge gpedit.msc? I så fald HVORDAN?????
Avatar billede grabbing Nybegynder
09. december 2002 - 14:11 #1
Prøv at gå ind i Programmer > Administration > Lokal sikkerhedspolitik og se om ikke du kan finde ´noget brugbart der.
Avatar billede lasseriis Nybegynder
09. december 2002 - 15:57 #2
Øhh, det hjælper mig ikke meget. Det handler vist også mere om adgangskoder og den slags.
Avatar billede lasseriis Nybegynder
08. april 2003 - 10:39 #3
nå ingen svar....