Avatar billede braghe90 Nybegynder
08. december 2002 - 21:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"Programming the z80" - Hvor?

Jeg leder efter en henved 20 år gammel bog, da jeg gerne vil prøve at programmere (ordentlige - BASIC er _meget_ sløvt) spil til TI's Z80 basserede grafregnere.

Boginfo:
"Programming the Z80" af  Rodnay Zaks / Rodney Zaks (set det stavet forskelligt forskellige steder)
1982 (3. udgave i det mindste)
Forlag: Sybex
ISBN: 0895880695

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i en sådan oldsag? (Jeg bor i midtjylland, så det skal enten være i området eller også skal der være mulighed for at bestille pr pakkepost)
Avatar billede webben Nybegynder
08. december 2002 - 21:54 #1
har du prøvet på bibliotek.dk?
Avatar billede webben Nybegynder
08. december 2002 - 21:56 #2
du er sørme heldig... den fås på bibliotek.dk :D
Avatar billede webben Nybegynder
08. december 2002 - 21:56 #3
bare søg:

Programming the Z80

i fritext og så er den der :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. december 2002 - 21:58 #4
Det skulle ikke undre mig om jeg stadig har den stående på en hylde  ... et sted
Avatar billede braghe90 Nybegynder
08. december 2002 - 22:57 #7
Jeg tænkte mere på at købe frem for at låne/leje... er der ikke nogen der kender nogle boghandlere der kunne tænkes at have forlængst udgåede bøger eller sådan noget?

erikjacobsen ->
Det kunne være dejligt hvis du havde :) (eller evt. andre Z80 bøger, dog helst ovenstående)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. december 2002 - 23:31 #8
Jeg kan tidligst finde ud af hvad jeg har i morgen. Jeg
mener jeg den Zaks bog på dansk - i en rigtig lækker (i
hvert fald usædvanlig) indbinding. Og om jeg vil af med den
er ganske usikkert.
Avatar billede braghe90 Nybegynder
11. december 2002 - 21:30 #9
erikjacobsen ->
Har du fundet ud af noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2002 - 21:53 #10
Nå, ja, jeg har ikke haft den i hånden endnu, men jeg mener
at have lokaliseret papkassen, hvor den og andre Z80-bøger må
være. Den står så bare omme bag ved en masse andre ting.
Detaljerne er vel ligegyldige. Men det er altså ikke så
ligetil.
Avatar billede slowboat Nybegynder
12. december 2002 - 23:53 #11
Mens du venter, kan du studere denne Z80 User's Manual:
http://www.zilog.com/docs/z80/um0080.pdf
Prøv evt. Z80 bøger hos diverse marskandisere/bogantikvariater. Af nostalgiske grunde, købte jeg selv "Maskinkode Programmering med Z80" af Jesper Skavin, for et par år siden; en bog som jeg har haft meget glæde af.
Avatar billede braghe90 Nybegynder
13. december 2002 - 02:18 #12
slowboat ->
Har selv lånt den nævnte bog på biblioteket. Den ser dejlig udførlig ud for en begynder på assembly området såsom mig :)
Avatar billede braghe90 Nybegynder
25. maj 2003 - 17:43 #13
Da der ikke er nogen der er kommet med et brugbart svar tager jeg pointene i mig igen...
Avatar billede braghe90 Nybegynder
25. maj 2003 - 17:44 #14
;)