Avatar billede chump.dk Nybegynder
08. december 2002 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmen går ud!

Go'Aften!

Min kæreste har fået et problem med hendes skærm.. Den er gået død.. Det startede for nogle uger siden med, at det nærmest gik ud, altså den viste en lysende streg hen over skærmen, mens resten af skærmen bare var sort.. Det var noget den gjorde kort og pludseligt.. Ikke mere end 5-10 sekunder af gangen, og så kom billedet igen..

Nu er der så sket det, at den har gjort det igen, men denne gang er det meget slemt.. Nu vil den næsten aldrig vise billedet igen..

Hvad er der galt, og hvordan kan den laves..?

-Mikkel
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 18:57 #1
Det lyder som billedrøret der er gået - det laves ved at købe en ny skærm da et billedrør er for dyrt til at det kan betale sig bare at skifte det.
Avatar billede eldaria Nybegynder
08. december 2002 - 18:58 #2
Må nok bekalge og sige at din skærm er død.
om du har en horisontal linie så er det på grund af at de magneter der styrer den vertikale del af optegningen er død.
Kan i nogle tilfælde repareres, men for det meste kan det ikke betale sig..
Avatar billede chump.dk Nybegynder
08. december 2002 - 18:59 #3
Hmm.. Der er ingen andre løsninger..?
Avatar billede chump.dk Nybegynder
08. december 2002 - 19:14 #4
Nå.. ikke..?
Avatar billede eldaria Nybegynder
08. december 2002 - 19:28 #5
det er en hardware der edr gået i stykker så om du ikek kan lave det selv, så er der nok ikke mange muligheder desværre...
Avatar billede chump.dk Nybegynder
12. december 2002 - 22:33 #6
Det fik jeg jo ikke meget ud a'.. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2002 - 22:52 #7
chump.dk> ??? tror du det er særligt sjovt at sidde og hhjælpe og svare korrekt, for bare at blive afvist? Forklar venligst hvorfor du afviser - og sig IKKE at du ikke kunne bruge svaret fordi det ikke var et du kunne bruge!